حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرکل گمرک اهواز مطرح کرد:

صادرات ۲ میلیارددلاری کالا از خوزستان

صادرات ۲ میلیارددلاری کالا از خوزستان

مدیرکل گمرک اهواز گفت: ۷ میلیون و ۱۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که از نظر وزنی ۹ درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی گمرک اهواز؛ بهروز قره بیگی با اشاره به راه‌اندازی مرکز کارنه تیر در استان اظهار کرد: با ایجاد این مرکز، ظرفیت دیگری برای تسهیل ترانزیت و صادرات کالا از خوزستان برای بازرگانان فراهم شده است.

کارنه تیر یک ظرفیت بزرگ صادراتی است که بازرگان بدون فرایند اداری و در کمترین زمان کالای خود به کشورهای عضو این تعهدنامه صادر کند.

صادرات ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون‌دلاری کالا از خوزستان

وی در ادامه با اشاره به میزان صادرات در چهارماهه امسال افزود: ۷ میلیون و ۱۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که از نظر وزنی ۹ درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک اهواز گفت: همچنین در همین مدت ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار واردات از مرزهای استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزشی چهار درصد افزایش داشته است.

قره بیگی بیان کرد: میزان درآمد گمرکات استان در مدت یاد شده ۶۰ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل از آن ۷ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص میزان ورود مسافران به مرزهای خوزستان گفت: میزان ورودی مسافر در چهارماهه امسال از مرزهای چذابه، شلمچه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر ۸۷۷ هزار نفر و خروج مسافر را ۸۹۲ هزار نفر بودند.

دفتر کارنه تیر از اواخر سال گذشته در اتاق بازرگانی خرمشهر راه‌اندازی شد و این استان نیز در ردیف مناطق اجرای این تعهد قرار گرفت، ۷۶ کشور از جمله خوزستان عضو این کنوانسیون هستند.

خوزستان دومین جایگاه صادرات و سومین جایگاه واردات کالا در کشور را دارد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از