حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
صدور خرمای شادگان به کشورهای دیگر
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر مطرح کرد:

صدور خرمای شادگان به کشورهای دیگر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه بیشترین حجم تولید خرمای خوزستان، در شادگان است، گفت: خرمای برداشت شده از سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های شادگان به اروپای شرقی، آسیای غربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی  جهاد کشاورزی خرمشهر؛ جمشید اسلامیان با بیان اینکه خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است، اظهار کرد: این استان بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

 وی افزود: خرمای برداشت شده از سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های شادگان به اروپای شرقی، آسیای غربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش برداشت خرما و افزایش خرید با نرخ توافقی از نخل‌داران شادگان و صدور آن به استان‌های مختلف و خارج از کشور باشیم.

اسلامیان بیان کرد: قیمت توافقی خرید خرمای استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۲۷۵ هزار ریال و خرمای درجه دو حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده است.

وی قیمت خرید خرمای درجه سه را نیز به‌صورت توافقی اعلام کرد و عنوان کرد: توزیع صندوق و سایر هزینه‌های جانبی به عهده خریدار است.

 وی بیان کرد: ۳۷ کارگاه در شادگان است و به‌واسطه اینکه بیشترین حجم تولید خرمای خوزستان، در شادگان است، این کارگاه‌ها در این شهرستان مستقر هستند و محصول خرما را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه برداشت و خرید توافقی خرما برای پنج هزار خانوار در شهرستان شادگان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد گفت: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر انواع دیگر است که از نخلستان‌های شادگان برداشت می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از