حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

مدیریت مناطق آزاد اروند یکپارچه می‌شود

مدیریت مناطق آزاد اروند یکپارچه می‌شود

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تجاری و صنعتی کشور با تأکید بر اجرای ماده ۶۵ در مناطق آزاد کشور گفت: با صدور بخش‌نامه جدید، مدیریت مناطق آزاد اروند یکپارچه می‌شود.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی مادر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام حکمرانی کشور یکپارچه است و همه اجزای دولت با هم هماهنگ هستند و باید با هم هماهنگ عمل کنند.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی در نشست ۱۸ اردیبهشت ستاد اقتصادی دولت با موضوع مناطق آزاد کشور دستور دادند ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مدیرعامل مناطق آزاد را بالاترین مقام اجرای دولت در آن منطقه می‌داند باید اجرا شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: بر اساس این دستور همه دستگاه‌ها باید اختیارات خود را تفویض کنند هر چند از نظر شهید جمهور به‌عنوان یک حقوق‌دان ماده ۶۵ همه اختیارات را به مناطق آزاد تفویض کرده است. 

عبدالملکی بیان کرد: بخشنامه تکمیلی دراین‌خصوص تدوین شده و چند روز گذشته در راستای دستور رئیس‌جمهور شهید و اجرای ماده ۶۵ ابلاغ شده است و همکاران در مناطق آزاد کشور با تعامل پیگیر مدیریت یکپارچه در مناطق آزاد باشند.

 

 وی ادامه داد: مأموریت اصلی مناطق آزاد را ایجاد امکانات برای جهش تولید و صادرات عنوان کرد و گفت: با همت دولت سیزدهم این اتفاق افتاده است و مناطق آزاد به مدار مأموریت اصلی خود برگشتند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور عنوان کرد: سرمایه‌گذاری واقعی محقق شده در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده است.

عبدالملکی اظهار داشت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری ناشی از بهبود فضای کسب‌وکار در مناطق آزاد کشور افزایش یافته و یک هزار و ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش یک هزار و ۱۰۰ همت ارائه شده است.

وی افزود: با مطالعات و امکان‌سنجی و تأمین زیرساخت‌ها از جمله زمین، آب و برق و مجوزهای صادر شده به‌صورت بی‌نام، سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد آسان شده است.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: مرکز جراحی محدوده مادر در آبادان با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال شامل ۳۵۰ میلیارد ریال از سوی منطقه آزاد اروند و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی، بعد از چهار سال مجدداً راه‌اندازی شد.

عبدالملکی بیان کرد: این مرکز دارای سه اتاق عمل جراحی با امکانات لازم از جمله چشم‌پزشکی، گوارش و بستری بیماران است که باتوجه‌به هزینه درمانی کمتر در ایران می‌تواند میزبان بیماران خارجی از کشورهای دیگر باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از