حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
پیشرفت ۹۵ درصدی سه طرح کشاورزی در اهواز
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد:

پیشرفت ۹۵ درصدی سه طرح کشاورزی در اهواز

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سه طرح مهم در حوزه صنایع کشاورزی در اهواز با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در حال اجرا هستند. با تکمیل آن‌ها، ظرفیت تولید محصولات کشاورزی و رشد اقتصادی شهرستان افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید عباس موسوی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باهدف توسعه صنایع تبدیلی و افزایش ظرفیت صنایع کشاورزی استان، ساخت سه طرح کشتارگاه صنعتی دام و طیور، بسته‌بندی خرما و کارخانه فراوری محصولات جانبی خرما در شهرستان اهواز در حال اجرا است.

 وی افزود: واحد کشتارگاه صنعتی دام و طیور با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیاردتومانی دارای ظرفیت ۶ هزار تن محصول در سال و دو خط صادراتی و تونل انجماد است که با پیشرفت ۹۵ درصدی در جاده‌ام الطمیر اهواز در حال ساخت است.

 مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  با اشاره به اینکه واحد بسته‌بندی، فراوری شیر و خمیر خرما با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال و ظرفیت ۹۸ درصدی و سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیاردتومانی با پیشرفت ۹۸ درصدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در حال ساخت است، ادامه داد: در این شهرک نیز با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیاردتومانی ساخت کارخانه بسته‌بندی و فراوری خرما به ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن در سال و پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است.

موسوی بیان کرد: با بهره‌برداری از این سه طرح زمینه اشتغال ۹۰ نفر به طور مستقیم و ۲۷۰ نفر به طور غیرمستقیم فراهم خواهد شد. همچنین ساخت ۶۴ واحد صنعتی کشاورزی دیگر در استان در حال اجرا است که اجرای آنها موجب اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۴۴ نفر می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از