حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی:

کنترل تورم ۱۱ قلم کالای اساسی

کنترل تورم ۱۱ قلم کالای اساسی

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را کنترل تورم ۱۱ قلم کالای اساسی عنوان کرد.

به گزارش رهیاب؛ اصغر رشنودی مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اجرای رسمی طرح خرید با کالابرگ الکترونیکی در استان خوزستان، اظهار کرد: در ابتدا ۳ دهک اول معیشتی به صورت آزمایشی می‌توانستند خرید با کالابرگ الکترونیکی را انجام دهند، ولی درحال حاضر ۵ دهک اول می‌توانند کالا‌های مورد نیاز خود را به این روش خریداری کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را کنترل تورم بر ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز عنوان کرد و افزود: درحال حاضر ۳۰ شهرستان، ۸۸ شهر و ۱۴۸ دهستان زیر پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و نقطه کور نداریم.

رشنودی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ فروشگاه خرد و بیش از ۴۷۰ فروشگاه زنجیره‌ای به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی هستند، ادامه داد: باتوجه به مزایای این طرح، شاهد استقبال خوب از آن در استان خوزستان هستیم.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه استفاده از این طرح اختیاری است، اضافه کرد: مردم می‌توانند در خرید‌های خود از ۵۰ درصد یارانه ماه بعد در ماه جاری استفاده کنند.

وی شرط بهره مندی از این طرح و ۱۲۰ هزار تومان مشوق را استفاده از حداقل ۲۰۰ تومان مبلغ یارانه عنوان کرد و گفت: درصورتیکه حداقل ۲۰۰ هزار تومان خرید انجام شود، مابقی نیز به صورت نقدی قابل استفاده خواهد بود.

رشنودی با بیان اینکه استفاده از این طرح منجر به حذف کامل یارانه نمی‌شود، افزود: افراد می‌توانند در یکماه یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و در ماه دیگری به صورت نقد استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از