حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای خوزستان مطرح کرد:

بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع در کرخه

بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع در کرخه

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به منظور تأمین برق پایدار، ظرفیت پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه استان خوزستان؛ علی‌اصغر خدا مراد منگری اظهار کرد: پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان‌های کرخه و شاوور به علت پرباری و افت ولتاژ مناطقی از شهرستان‌های مذکور و همچنین تأمین برق پایدار، ضمن بهینه‌سازی افزایش ظرفیت پیدا کرد.

 وی افزود: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت عبدالخان کرخه باهدف تأمین برق این شهرستان در تابستان از ۶۰ به ۸۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت پیدا کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت یک ترانس ۵۰ مگاولت آمپری جایگزین یک دستگاه ترانس ۳۰ مگاولت آمپری شده است، گفت: علاوه بر افزایش ظرفیت، این پست بهینه‌سازی و در خروجی هر دو ترانس این پست، بریکر مین نصب و سیستم حفاظت و کنترل پست اصلاح شد.

خدا مراد منگری با اشاره به نصب یک دستگاه ترانس جدید، بیان کرد: تعویض برق‌گیرهای سر خط ۱۳۲ کیلوولت، نصب تابلوهای حفاظت و کنترل ترانس یک و دو، احداث فونداسیون‌های ترانس قدرت، ترانس زمین، CTهای ۱۳۲ کیلوولت ترانس و بریکرهای خروجی، احداث کانال کابل‌های کنترل و حفاظت از دیگر اقدامات انجام شده این طرح بود.

وی ادامه داد: این طرح با هزینه‌ای بیش از ۷۱۷ میلیارد ریال در حداقل زمان ممکن انجام شد تا پاسخگو تأمین بار شهرستان کرخه در تابستان پیش‌رو باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: چندین طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه در سایر پست‌های زیر مجموعه این شرکت در حال انجام است تا برق پایداری به مشترکان در پیک بار امسال تحویل داده شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تأمین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از