حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
حق سعادت‌آفرین است
فرازی از وصیت‌نامه شهید «غفور مومنی لندی»؛

حق سعادت‌آفرین است

شهید غفور مؤمنی لندی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: حق همان مسلکی است که خدا و رسول و ائمه و صالحان و متقین و خردمندان می‌خواهند. حق سعادت آفرین است و انسان را به سعادت می‌رساند و بهترین درجه را مشمول حال انسان می‌نماید.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید غفور مؤمنی لندی در سوم مهر ۱۳۴۸، در روستای بلوطک لندی از توابع شهرستان ایذه دیده به جهان گشود. پدرش مولا، کشاورزی می‌کرد و مادرش صنم جان نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. نهم اردیبهشت ۱۳۶۵، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید غفور مؤمنی لندی: 

اکنون که در میادین و جبهه‌های نبرد حق علیه ظلمت آماده پیکار و قتال کافرین هستم و در زیر آتش دشمن با قلبی سرشار از ایمان و مملو از شعف و سرور به سر می‌برم افتخار همین بس که توانسته‌ام به مکانی راه یابم که اقدس مکان‌ها و جایی است که رسول‌الله با پای برهنه در این مکان مشرف می‌گردد.

 حق سعادت‌آفرین است

 در طول تاریخ همیشه دو جبهه و دو سلک و مسلک وجود داشته است یکی حق و دیگری باطل، حق همان مسلکی است که خدا و رسول و ائمه و صالحان و متقین و خردمندان می‌خواهند. حق سعادت آفرین است و انسان را به سعادت می‌رساند و بهترین درجه را مشمول حال انسان می‌نماید.

 باطل برای انسان مشقت‌آفرین و شقی‌آور است

 باطل مسلکی است که شیطان و دوستدارانش می‌خواهند و مشقت‌آفرین و شقی‌آور است. انسان را رهنمون راه شقاوت و بری و دور از سعادت می‌نماید حال که مفهوم این دو کلمه ساده را فهمیدیم باید بدانیم منتخب کدام راه و مسلک باشیم. حق یا باطل را پذیرا باشیم. مسلماً هر فطرت آگاه و بیداری جوابی جز پذیرفتن حق ندارد، حق پیروانی دارد و باطل نیز همیشه حق با باطل درگیر بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از