حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
سهم تولید شرکت‌ها در مناطق نفت‌خیز مشخص شد
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد:

سهم تولید شرکت‌ها در مناطق نفت‌خیز مشخص شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید و دستیابی به هدف ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شده و سهم تولید شرکت‌های تابعه نیز به آن‌ها ابلاغ گردیده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ابراهیم پیرامون روز چهارشنبه در دومین نشست پیش‌بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز «Forecast» در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: با توجه به ابلاغ تعهد تولید انتظار می‌رود که شرکت‌ها افزون بر حفظ تولید فعلی در راستای تحقق تعهد تولید وزارت نفت به دولت تلاش کنند.

 وی با تأکید بر استمرار تولید در مبادی صادراتی و داخلی، افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به‌عنوان سومین شرکت تولیدکننده نفت با دبی ۵۰۰ هزار بشکه در شرایط فعلی، نقش مهمی در گستره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دارد.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه توقع و تعهد تولید نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برجسته است، گفت: پایداری تولید در سال‌های اخیر تقلیل یافته بود که انتظار می‌رود که با همراهی همه واحدها برآیندهای تولید نفت را افزایش دهیم.

 ضرورت مشارکت‌بخش خصوصی در راستای افزایش دکل‌های نفتی

 وی درباره جلب مشارکت‌بخش خصوصی در راستای افزایش دکل‌ها و تزریق تمامی امکانات جهت تحقق اهداف تولیدی افزود: همکاران برنامه‌ریزی و بخش‌های فنی در ارائه برنامه‌ها روند راهبری داشته باشند تا این وضعیت تغییر کند.

پیرامون با اشاره به انجام مطالعات و بررسی‌های متعدد ظرفیت تولید یا ظرفیت راهنمای برنامه‌ریزی‌شده (PGC) ادامه داد: بر اساس PGC دریافت شده از بطن مطالعات، پتانسیل تولید مقدار زیادی نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب وجود دارد که ضرورت دارد با گسیل امکانات و اقدامات روند تولید را ارتقا دهیم.

 وی بر برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مؤثر در جهت جلوگیری از هدررفت گازهای مشعل تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری گازهای همراه باهدف جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی در مناطق نفت‌خیز ضرورت دارد.

 کیفیت نفت تولیدی شرکت‌های بهره‌بردار مناطق نفت‌خیز جنوب باید افزایش یابد

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه کیفیت نفت تولیدی در شرکت‌های بهره‌بردار باید با استفاده از بهبود وضعیت چاه‌ها، مراقبت از عملیات و افزایش کیفیت دمولسیفایرها ارتقا یابد گفت: هیچ محدودیتی برای افزایش کیفیت نفت وجود ندارد و هر شرکت مختار است با هر روش بادقت و حساسیت کیفیت نفت را افزایش دهد.

 وی بر اجرای اقدامات تعمیری و توسعه‌ای در چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون تأکید کرد و توضیح داد: احیاء، مراقبت، اجرای اقدامات ترمیمی و سرکشی مستمر از چاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و باید در راستای تحقق اهداف تولیدی؛ تصمیم‌گیری‌ها با محوریت تیمی انجام شود.

پیرامون در پایان با اشاره به اهمیت تزریق گاز به میدان‌های نفتی در جهت ازدیاد برداشت نفت، بیان کرد: تزریق گاز به میادین در راستای جلوگیری از کاهش فشار نفت، افزایش حجم و فشار سیال درون مخزن و تثبیت میزان استخراج نفت در مخازن نفتی اهمیت والایی دارد؛ بدین سبب در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون این مهم نیز مدنظر باشد.

 وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک و تقدیر از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران و ارکان نظامی جمهوری اسلامی به گستاخی‌های اخیر رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران با عملیات سهمگین و مؤثر وعده صادق نشان داد که اگر کوچک‌ترین خطایی از رژیم غاصب صهیونیستی سر بزند؛ با پاسخ کوبنده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی روبه‌رو خواهد شد.

 شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران با ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای افزون بر ۷۰ هزار کیلومترمربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدان‌های بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی‌بی‌حکیمه قرار دارند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از