حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

تولید ۱۲۵ هزار تن محصولات شیلاتی در خوزستان

تولید ۱۲۵ هزار تن محصولات شیلاتی در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولید محصولات شیلاتی در استان از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۵ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ مرتضی سور پیرامون آخرین آمار تولیدات شیلاتی خوزستان این رقم را بیش از ۱۲۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: سهم تولیدات آبزی پروری با ۷۶ هزار و ۵۰۰ (۶۱ درصد کل تولیدات) و صید از دریا بیش از ۴۸ هزار تن (۳۹ درصد کل تولیدات) ارزیابی شده است.

وی از بهره برداری طرح ملی بندر صیادی ابوخضیر شادگان و تکمیل شبکه برق رسانی فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: بندر ابوخضیر شادگان علاوه بر جاذبه گردشگری به شناور‌های صیادی و سایر بهره برداران شیلاتی و گردشگران خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد.  

سوری ادامه داد: شهرستان خرمشهر با بیش از ۵ هزار هکتار اراضی پرورش ماهی حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را تامین می‌کند و با تکمیل برق رسانی، بهره وری از مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان افزایش می‌یابد.

مدیرکل شیلات خوزستان تکمیل طرح‌های شیلاتی را جزو موضوع‌های اولویت دار این اداره کل عنوان و اضافه کرد: امسال بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری خوزستان در شهرستان گتوند با ظرفیت تولید ۱۷۵ تن فیله و ۵ تن خاویار و طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در هندیجان، با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو وارد مدار تولید شده است.  

وی افزود: صنعت شیلات نه تنها در زمینه امنیت غذایی بلکه در معیشت مردم هم موثر است و در این رابطه معیشت ۶۰ هزار نفر شامل؛ ۱۶ هزار نفر در زمینه آبزی پروری و ۴۴ هزار نفر در بخش فعالیت‌های صیادی به این صنعت وابسته هستند.

سوری با اشاره به کار‌های یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات استان و اهمیت برخورد قانونی با متخلفان به منظور حفاظت از گونه‌های آبزیان و حفظ تنوع زیستی، افزود: در  گشت‌های ساحلی و دریایی نیرو‌های یگان حفاظت در یکسال اخیر ۳۰۲ شناور متخلف توقیف شدند و پرونده تخلفات صیادی برای متهمان جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از