حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
با شهدا؛

در عمل به واجبات دین اهتمام داشته باشید

در عمل به واجبات دین اهتمام داشته باشید

شهید رمضان بابايی خاركوبی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: واجبات دین خدا را انجام دهید و امر به معروف و نهی از منکر کنید. تقوای الهی داشته باشید. مبادا دیگران در عمل به قرآن بر شما پیشی گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید رمضان بابايی خاركوبی دوم فروردين ۱۳۴۶، در روستای جعفرآباد از توابع شهرستان شوش به دنيا آمد. پدرش شيرمحمد، كشاورزی می‌کرد و مادرش شازنان نام داشت. تا پايان دوره ابتدایی در نهضت سوادآموزی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. پنجم فروردين۱۳۶۷، با سمت تک تيرانداز در ريشن عراق بر اثر اصابت تركش گلوله توپ به سر و گردن، شهيد شد. پیکر او را در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

 متن وصیت‌نامه شهید رمضان بابايی خاركوبی:

«یایها الذین آمنو ادلکم عل تجرة تنجیکم من عذاب الیم « ۱۰» تومنون بالله و رسوله و تجهدون فی سبیل الله باموالکم وانسکم ذالکم خیرلکم ان کنتم تعلمون  « ۱۱»     سوره  صف

 ستایش خدا را که توفیق جهاد در راهش را به من عنایت کرد تا دین خود را نسبت به اسلام و ملت ایران ادا کنم. سپاس خدا را که توفیق بندگی و سربازی امام زمان را به ما عنایت فرمود.

شاکر خداوند باشید

خدایا! تو می‌دانی که حیات هر انسانی جان اوست و من جان خود را برای رضای تو می‌دهم. ای حکیم! ای تواب! ای دانا! خدایا! به عزت و جلالت! ما را بیامرز و شما ای بازماندگان! وقت خود را به طاعت خدا بپردازید، چون جولان باطل یک ساعت، و دولت حق تا قیامت است؛ از دولت حق غافل نشوید و خدا را فراموش نکنید و شکر نعمتهایش را به جا بیاورید و نماز را به پا دارید و از حرام که نهی شده است، دوری کنید.

امر به معروف و نهی از منکر کنید

واجبات دین خدا را انجام دهید و امر به معروف و نهی از منکر کنید، چون امام حسین به خاطر همین امر به معروف و نهی از منکر شهید شد و امام امت را که پیرو و ادامه‌دهنده راه حسین است، تنها نگذارید. تقوای الهی داشته باشید. مبادا دیگران در عمل به قرآن بر شما پیشی گیرند. در مصائب و بلاها استوار و شکیبا باشید و در سختی‌ها و آسانی‌ها خدا را از یاد نبرید. 


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از