حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
صدور مجوزها برای بنادر کوچک ضروری است
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

صدور مجوزها برای بنادر کوچک ضروری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: دریافت مجوز واردات کالای همراه ملوان بنادر کوچک خوزستان ضروری است تا فرایندهای تجاری و دریایی در این بنادر بهبود یابد و به توسعه اقتصادی منطقه کمک کند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ابوطالب گرایلو در دیدار با نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه در تبیین رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور توسعه بنادر کوچک اظهار کرد: نگاه این سازمان به بنادر کوچک از بابت درآمدزایی نیست بلکه ساخت و بهره‌برداری از بنادر کوچک با رویکرد عمل به مسئولیت اجتماعی و باهدف رونق و توسعه کسب‌وکار محلی است.

 وی با اشاره به اجرای طرح‌های جانبی در بنادر کوچک به‌منظور توسعه و رونق فعالیت‌های بازرگانی، از هزینه‌کرد بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به بندر شادگان و ایجاد شبکه فیبر نوری خبر داد و افزود: با تأمین برق پایدار برای توسعه بندر شادگان و تسهیل و تسریع در امر توسعه این بندر در اثر اتصال به شبکه برق سراسری و همچنین ایجاد بستر پایدار ارتباطی بر پایه فیبر نوری، روند مبادلات تجاری بر بستری امن و پایدار صورت خواهد گرفت.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان چالش‌های بر سر راه دریافت مجوزهای محیط زیستی در روند توسعه بنادر کوچک، بر هم‌افزایی دیگر عوامل و پیگیری همه‌جانبه برای دریافت این مجوزها تأکید کرد و خواستار همکاری عوامل ذی‌ربط در نیل به این موضوع شد.

 گرایلو با اشاره به اینکه این اداره کل موضوع واردات کالای همراه ملوان در بنادر کوچک استان را در همه ادوار پیگیری کرده، بر تسهیل در صدور این مجوز تأکید و اضافه کرد: به‌عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در استان همواره تلاش می‌کنیم از طرح‌های شهر - بندر که موجب توسعه و بهبود معیشت اهالی منطقه می‌شود، حمایت کنیم.

 وی با اشاره به ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزارتنی بندر شادگان، گفت: این بندر محلی در حال حاضر و با سیاست‌های کنونی با ۲۰ هزار تن فعالیت می‌کند که با توجه اینکه گمرک نقش مهمی در افزایش میزان کالاهای ورودی دارد، انتظار می‌رود با همگرایی بیشتر تمام این ظرفیت به کار گرفته شود.

 گرایلو با بیان اینکه منابع درآمدی رابطه مستقیمی به میزان ارائه خدمات به صاحبان کالا و بازرگانان دارد، افزود: توسعه بنادر تأثیر مهمی بر توسعه شهرهای بندری دارد، بنابراین باید تلاش کرد فعالیت‌های بیشتری در این بنادر صورت بگیرد.

 در ادامه هاشم خنفری، در این دیدار نیز با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، بازرگانی، گردشگری و کشاورزی شهرستان شادگان، بر بهره‌گیری از این توانمندی‌ها به‌منظور رفع مشکلات عدیده مردم شادگان از جمله معضل بیکاری تأکید و اظهار کرد: از تجارب مدیریتی متنوع برای برون‌رفت از چالش‌ها با تبیین فرصت‌ها باید بهره‌مند شد، هم‌افزایی و تعامل سازنده می‌تواند زمینه‌ساز فرصت برای تبدیل تهدیدها و محدودیت‌ها به فرصت‌ها باشد.

 وی محوریت اقتصادی را یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برون‌رفت از چالش‌ها عنوان کرد و افزود: امید است با بهره‌گیری از توانمندی‌های اقتصادی منطقه و تشریک‌مساعی گروهی و همگرایی بین‌بخشی، زمینه برای توسعه و ایجاد فرصت‌های بازرگانی فراهم شود.

 نماینده مردم شادگان با تأکید بر رفع محدودیت در واردات کالای همراه ملوان، هم‌افزایی گمرک و سایر دستگاه‌های متولی برای استفاده از این ظرفیت، ایجاد جذابیت بیشتر برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران را از جمله راهکارهایی برشمرد که موجب توسعه فعالیت‌ها در آن می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از