حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر جهاد کشاورزی آبادان مطرح کرد:

صدور ۸ هزار تن کاه حبوبات از آبادان

صدور ۸ هزار تن کاه حبوبات از آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ هزار و ۳۸۶ تن کاه حبوبات به‌واسطه بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده به کشور کویت صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حسن دشتی‌نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان کاه حبوبات توسط ۳۹ شخص حقیقی و شرکت بازرگانی انجام شد که پس از تعیین ماهیت و نمونه‌برداری توسط کارشناسان قرنطینه گیاهی به کشورهای همسایه صادر شده است.

 وی افزود: شهرستان آبادان با دارابودن سه بندر صادراتی در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌خصوص کویت و عراق پتانسیل مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی است.

 آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۲۰ تن مرغ، ۲۰ تن برنج و ۱۰ تن شکر سهمیه مواکب اربعین ویژه محرم و صفر جذب شده و در حال توزیع است.

 وی ادامه داد: توزیع کالای موردنیاز مواکب با هماهنگی عتبات‌عالیات شهرستان و با نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی و اتاق اصناف انجام و در صورت درخواست سهمیه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

 بر اساس این گزارش ۲۰۰ موکب شهرستان برای استقبال و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی از مبادی ورودی تا مرز شلمچه، خدمت‌رسانی می‌کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از