حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403

۷۳۰ کلاس سنگی در خوزستان ایمن سازی شدند

۷۳۰ کلاس سنگی در خوزستان ایمن سازی شدند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: برچیدن کلاس درس سنگی در استان از سال ۹۹ به طور جدی آغاز شد و در حال حاضر جایگزینی کلاس‌های ایمن با ۷۳۰ کلاس سنگی محقق شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»به نقل از روابط عمومی  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان؛ محمد سعیدی‌پور با اشاره به این که یک هزار و ۲۴۰ کلاس درس سنگی در خوزستان وجود داشته است، اظهار کرد: برچیدن کلاس درس سنگی در استان از سال ۹۹ به طور جدی آغاز شد و در حال حاضر جایگزینی کلاس‌های ایمن با ۷۳۰ کلاس سنگی محقق شد.

 وی با بیان اینکه بیشتر کلاس‌های سنگی در شهرستان‌های اندیکا، اندیمشک، باغملک، امیدیه، رامشیر و مسجدسلیمان قرار دارند، افزود: از ۵۱۰ کلاس درس سنگی باقی‌مانده ۴۰ کلاس درس قرار است با اعتبار اختصاصی دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان ایمن‌سازی شوند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۲۰ کلاس درس با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ایمن‌سازی خواهند شد.

 سعیدی‌پور اضافه کرد: ۹۰ کلاس درس از این تعداد نیز در مناطق سخت عبور استان قرار دارند که تنها با جایگزینی کانکس و یا چادر می‌توان کلاس درس ایمن ایجاد کرد، به‌عنوان مثال در شهرستان اندیکا با همکاری فرمانداری ۱۲ کانکس برای جایگزینی کلاس‌های سنگی تهیه شده است.

 وی گفت: ۷۰ کلاس درس در استان متعلق به اداره کل میراث‌فرهنگی هستند که نیاز به بازسازی دارند، اما این اداره کل به دلایلی اجازه بازسازی را نمی‌دهد.

 سعیدی‌پور گفت: ۱۰۰ کلاس درس در شهرستان مسجدسلیمان نیز نیاز به بازسازی و بهسازی دارند، امکان تخلیه یکباره این کلاس‌های وجود ندارد و ابتدا باید کلاس‌های جایگزین برای آنها تعریف شود.

 وی در ادامه با اشاره به نگاه دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره افزود: با تزریق اعتبار دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان قطعاً شاهد روند روبه‌رشد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خواهیم بود.

 سعیدی‌پور با بیان اینکه پارسال اعتبار خوبی به استان در حوزه تکمیل و ساخت مدرسه پرداخت شد، ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل برای تکمیل و یا ساخت مدرسه در استان تخصیص یافت که نسبت به سنوات گذشته روند رو به رشدی را داشته است.

 جذب ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار از خیران مدرسه‌ساز خوزستان

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به جذب ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط خیران مدرسه‌ساز در سال ۱۴۰۲ در استان برای ساخت مدرسه، گفت: این رقم در یک سال قبل از آن ۲ هزار میلیارد ریال بود که نشان‌دهنده همکاری هر چه بیشتر خیران در امر مدرسه‌سازی استان است.

 محمد سعیدی‌پور افزود: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط خیران مدرسه‌ساز در خوزستان جذب شده است.

 وی ادامه داد: برای جذب هر چه بیشتر خیران در امر مدرسه‌سازی برای استان نیاز به کار و برنامه‌های فرهنگی بیشتر است.

 پیش از این معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد؛ ساخت ۸۰۰ کلاس درس برای امسال در خوزستان با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه هدف‌گذاری شده است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از