حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

آسمان خوزستان در انتظار بارش باران و برف

آسمان خوزستان در انتظار بارش باران و برف

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی فعال و فراگیر به استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جو استان خوزستان آرام و پایدار است و پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و شرقی و همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی مورد انتظار است.

وی افزود: از اواسط فردا سامانه بارشی فعّال و فراگیری از جنوب و جنوب غرب وارد خوزستان می‌شود و تا بعدازظهر دوشنبه در سراسر استان سبب رگبار شدید باران به همراه رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه‌گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها روز دوشنبه و در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای در شهرهای مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات وجود دارد و دما تا روز سه‌شنبه روند کاهشی خواهد داشت.

وی گفت: شمال خلیج‌فارس امروز نسبتاً آرام ولی روزهای یکشنبه و دوشنبه به‌شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد و برق است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از