حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز مطرح کرد:

آماده‌سازی تفاهم‌نامه اجرای دوباره پروژه قطار شهری اهواز

آماده‌سازی تفاهم‌نامه اجرای دوباره پروژه قطار شهری اهواز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر تقریباً به جمع‌بندی نهایی برای اجرای ادامه عملیات پروژه قطار شهری اهواز رسیده‌ایم و متن اولیه تفاهم‌نامه با یک شرکت مجری فعال در سطح کشور آماده شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز؛ حجت‌الله سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری آغاز دوباره کار در پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: در این دو سه ماه اخیر با بزرگ‌ترین پیمانکاران مجری پروژه‌های قطار شهری در سطح کشور از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیا، شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع و پیمانکاران بخش خصوصی مذاکره کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر تقریباً به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و متن اولیه تفاهم‌نامه با یک شرکت مجری فعال در سطح کشور آماده شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: برنامه‌ریزی اولیه این است که با حدود ۶ هزار میلیارد تومان، تونل فاز اول و دوم مترو از سه‌راه فرودگاه تا میدان دانشگاه تکمیل شود. چهار ایستگاه سه‌راه فرودگاه، چهار شیر، سلمان فارسی و میدان ساعت نیز تکمیل و سطح سکوی شش ایستگاه اجرا می‌شود. بخشی از تأسیسات ویژه ایستگاه‌ها نیز در این قرارداد تأمین می‌شوند و همچنین پیگیری برای انعقاد قرار تأمین واگن نیز انجام می‌شود.

سلیمانی با اشاره به تأمین منابع مالی برای آغاز اجرای پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: این تفاهم‌نامه قبل از شروع به کار دولت جدید، عملیاتی می‌شود و عملیات اجرایی آن در مدت ۱۸ ماه انجام خواهد شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از