حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاندار خوزستان:

آمادگی‌ها برای بارش‌های پیش رو باید بیشتر شود

آمادگی‌ها برای بارش‌های پیش رو باید بیشتر شود

استاندار خوزستان گفت: با تلاش کارکنان دستگاه‌های مختلف، تا چند ساعت آینده آب‌گرفتگی معابر اصلی شهر اهواز برطرف شده هر چند برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت بارش‌های پیش رو باید بیشتر شود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب بامداد دوشنبه در حاشیه نشست بررسی روند دفع آب‌های سطحی اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از بارندگی‌های شدید روز یکشنبه، اینک بخش زیادی از معابر از آب‌گرفتگی تخلیه شد و در برخی نقاط دیگر، همچنان عملیات دفع آب‌های سطحی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه یک باران رگباری با حجم زیاد حدود ۴۰ میلیمتری در اهواز رخ داد، افزود: با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب تخلیه این حجم از آب مقداری زمان نیاز دارد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه بارش جدیدی در پیش داریم، آمادگی‌ها باید بیشتر شود؛ در بارش کنونی تقسیم کار خوبی صورت گرفت و بنا شد در نقاط آسیب‌پذیر پمپ‌ها مستقر می‌شود.

حسینی محراب ادامه داد: از خانواده‌ها درخواست داریم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و تردد در جاده‌های کوهستانی و پر خطر خودداری کرده و برنامه‌های تفریحی خود را به روز سه‌شنبه و بعد از آن موکول کنند.

وی گفت: با توجه به وضعیت جوی ادارات اهواز و کارون روز دوشنبه به صورت دورکاری فعالیت خواهند داشت، البته دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها دایر هستند.

 استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه امیدواریم در شرایط جوی پیش‌ رو حادثه خاصی رخ ندهد، گفت: همه تلاش مجموعه دستگاه‌های خدمات‌‌رسان، بسیج امکانات و تأمین تجهیزات مربوط به دفع آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی‌ها است.

 بارش باران از روز یکشنبه در اهواز و دیگر نقاط خوزستان آغاز و به مدت سه ساعت ادامه داشت. همچنین برابر اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان، بیشترین میزان بارش باران استان در اهواز حدود ۴۰ میلیمتر ثبت شد.

هم‌‌اینک با تلاش عوامل شهرداری و آبفا، روند دفع آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی‌ها در کلانشهر اهواز ادامه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از