حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403

آن‌چه پس‌از حمله ایران به اسرائیل باید بدانیم

آن‌چه پس‌از حمله ایران به اسرائیل باید بدانیم

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: هم‌زمان با حمله ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل کمپین سیاسی و رسانه‌ای گسترده‌ای در غرب برای ابراز همدردی با اسرائیل به راه افتاد تا تلاش شود چهره این رژیم وحشی را تطهیر کنند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ صادق شاهوارپور کارشناس روابط بین‌الملل در یادداشتی پیرامون آن چه پس از حمله ایران به اسرائیل باید بدانیم نوشت: عبور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی از سامانه‌های پدافندی و جنگ الکترونیک آمریکا، اسرائیل و چند کشور هم‌پیمان مهم‌ترین دستاورد حمله موشکی، پهپادی شب گذشته بود، لازم است در این رابطه بدانیم ایران تجهیزات جنگی پیشرفته‌تری در اختیار دارد که ترجیح داد در این عملیات از آن‌ها بهره نگیرد.

 از ساعات اولیه شروع حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل کمپین‌های مختلفی به زبان‌های عبری، عربی و فارسی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شکل گرفت، انتشار محتوا با دوقطبی‌سازی‌های مذهبی «شیعه و سنی» و قومی «عرب و عجم» در دستور کار کمپین‌های مجازی وابسته به صهیونیست‌ها بود.

 علی‌رغم سکوت جامعه جهانی در برابر قتل‌عام ده‌ها هزار فلسطینی، هم‌زمان با حمله ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل کمپین سیاسی و رسانه‌ای گسترده‌ای در غرب برای ابراز همدردی با اسرائیل به راه افتاد تا تلاش شود چهره این رژیم وحشی را تطهیر کنند.

 با پایان عملیات شب گذشته رسانه‌های غربی با انعکاس خبرهای مختلف تلاش دارند عملیات بی‌سابقه ایران را کوچک‌نمایی کنند، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات دولت جعلی اسرائیل در رابطه با عملیات ایران با به‌کاربردن جملاتی چون رهگیری ۹۹درصد موشک‌ها و پهپادها در راستای تخفیف ضربه سنگین ایران است.

 هرچند در فلسطین و برخی کشورهای منطقه عملیات «وعده صادق» با هجمه‌هایی از طرف جریان وابسته سعودی - صهیونی مواجه شد؛ اما بررسی واکنش کاربران فضای مجازی جهان عرب و تصاویر منتشر شده از فلسطین نشان می‌دهد این اقدام آبروی ایران در منطقه شده است.

 تصاویر منتشر شده از موشک‌های رهگیری نشده بر فراز کنست اسرائیل و بیت‌المقدس پیام روشنی برای اسرائیل داشت، هدف موشک‌ها اماکن سیاسی و غیرنظامی نبود وگرنه این موشک‌ها بر هر هدف از قبل تعیین شده‌ای قابل فرود بودند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از