حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز:

آینده‌نگری لازم در ساخت پارک‌ها وجود ندارد

آینده‌نگری لازم در ساخت پارک‌ها وجود ندارد

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز گفت: متأسفانه به موضوع ساخت پارک در اهواز نگاه فنی و حرفه‌ای وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمدمهدی مطیعی امروز شنبه در نشست شورای اسلامی اهواز در سرسرای شورا با ابراز گله‌مندی از نحوه ساخت پارک و بوستان در اهواز اظهار کرد: برای ساخت پارک در اهواز باید آینده‌نگری لازم در ایجاد فضای سبز و یا تأمین تجهیزات انجام شود تا مردم در گذر زمان همچنان از فضای سبز و تفریحی شهر لذت ببرند و به مکانی متروکه تبدیل نشود.

وی افزود: ساخت پارک در اهواز نیاز به نگاه‌های کارشناسی دارد و باید قبل از ارائه طرح ساخت یک پارک از شهرداری به شورا، تحقیقات و بررسی‌های محیط زیستی و اجتماعی آن انجام شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز گفت: در بیشتر موارد ساخت پارک و یا بوستان در اهواز بدون توجه به شرایط اقلیمی و یا منطقه‌ای انجام می‌شود به همین دلیل در بلندمدت مردم علاقه‌ای به استفاده از این مکان را ندارند.

مطیعی بیان کرد: این اتفاق باعث شده تا افق بلندمدتی برای ایجاد فضاهای سبز و تفریحی در اهواز رقم نخورد و مردم اهواز از این مکان‌ها لذت نبرند.

وی عنوان کرد: برای ایجاد پارک به‌عنوان یک مکان تفریحی و اجتماعی باید به شاخصه‌های مختلفی از جمله رفاه، شادابی، تجهیزات و فضای سبز توجه شود که متأسفانه این موارد در بیشتر طرح‌های ساخت پارک در اهواز دیده نمی‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از