حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

استقبال گسترده جوانان در عزیمت به سرزمین نور

استقبال گسترده جوانان در عزیمت به سرزمین نور

جانشین رئیس بسیج مستضعفین گفت: تاکنون بیش از نیم میلیون نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در مناطق مختلف کشور اعزام شدند که رشد چند صددرصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ سردار سید عباس قریشی در جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان در عزیمت به سرزمین نور برای استقبال معنوی از زائران، ۶۸ یادمان دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی را در جنوب، جنوب غرب، شمال، شمال غرب و دریایی در نظر گرفته شدند.

وی افزود: در این مناطق عملیات بزرگ دفاع مقدس از جمله بیت المقدس، فتح المبین، کربلای ۴ و ۵ و ولفجر ۸ صورت پذیرفت و برخی از دیگر نقاط نیز مانند محل شهادت شهید چمران است که زائران در این مناطق وقفه بیشتری داشتند و از آن تبرک می‌جستند یادمان‌هایی برپا شدند که از سوی سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش اداره می‌شوند.

سردار قریشی بیان کرد: همچنین برای اینکه بتوان در حوزه اسکان زائران خدماتی ارایه کرد، اردوگاه‌هایی را متمرکز و استانی با مسئولیت و همکاری استان‌ها به صورت مردمی و نهادی یا سازمانی آماده پذیرایی از زائران هستند.

جانشین رئیس بسیج مستضعفین ظرفیت اردوگاه‌ها را تا ۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در آبادان، خرمشهر و شهر‌های دیگر استان، همچنین در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، هرمزگان و بوشهر اردوگاه‌های متعددی وجود دارد که تا زائران در آن چه به صورت گروهی و چه به صورت خانوادگی اسکان یابند و در مسیر اعزام نیز تا مقصد استان‌ها میزبان زائران هستند.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به ۲ اتفاق مهم در سال ۱۴۰۲ در حوزه راهیان نور یادآور شد: عمدتا در سال‌های قبل تمرکز بر اعزام کاروان‌های راهیان نور در روز‌های پایانی سال و ابتدایی سال جدید بود، اما امسال در طول سال اعزام داشتیم و تمرکز که پیشتر روی مناطق عملیاتی جنوب بود امسال بر همه مناطق در شمال، شمالغرب و دریایی توسعه یافت تا در تمام فصول سال کاروان‌های راهیان نور راهی شوند.

وی گفت: استقبال از سوی مردم و به ویژه جوانان وسیع‌تر شده و دانشجویان و دانش آموزان نیز استقبال می‌کنند؛ پارسال و امسال بیش از ۷۰ درصد داوطلبان حاظر در کاروان‌های راهیان نور جوانان هستند تا از اثرات و برکات الهی که در مناطق عملیاتی است، بهره‌مند شوند.

سردار قریشی بیان کرد: هر ساله تا این تاریخ معمولا ۱۷۰ هزار نفر اعزام کاروان‌های راهیان نور وجود داشت، اما امسال به بیش از ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که پیش بینی می‌شود شاهد رشد اعزام کاروان‌های راهیان نور باشیم و بیشتر هم شود.

وی همچنین گفت که اردوی راهیان پیشرفت نیز در حال افزایش است و با توجه به استقبال جوانان برای بازدید از صنایع ساخته شده پس از انقلاب اسلامی سعی شده امسال همزمان با اردو‌های راهیان نور، اردو‌های راهیان پیشرفت برقرار باشد و تا به امروز بالای ۷۰۰ هزار نفر از پیشرفت‌های صنعتی بازدید کرده اند.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از