حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان
مدیرکل کمیته امداد خوزستان مطرح کرد:

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: پارسال ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجاد شد و تعهد امسال این دستگاه ایجاد ۱۶ هزار شغل است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان کمیته امداد استان خوزستان؛ جمال شیبه اظهار کرد: کمیته امداد خوزستان طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان در راستای ایجاد اشتغال و استقلال مالی مددجویان طرح مهم تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی را اجرا خواهد کرد و بر همین اساس ایجاد ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی و تولید برق توسط مددجویان کمیته امداد خوزستان برای امسال هدف‌گذاری شده است.

 وی با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجاد شد و تعهد امسال این دستگاه ایجاد ۱۶ هزار شغل است، افزود: اولویت اصلی کمیته امداد خوزستان اشتغال‌زایی و استقلال مالی مددجویان است و تنها راهی که خانواده‌های نیازمند را به سمت توانمندسازی هدایت خواهد کرد، ایجاد شغل است. این نهاد حمایتی به سمت ایجاد مشاغل جدید در حرکت است و استفاده از پهپادهای کشاورزی، پرورش ماهیان متراکم در مناطقی همچون هندیجان و یا اروند، تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی و یا پرورش زنبورعسل در این نهاد دنبال می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از جمعیت کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار هستند به همین دلیل به دنبال توسعه مشاغل خانگی هستیم، ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان شغل خانگی دارند که تولیدات آنها توسط راهبران شغلی خریداری و در نهایت به فروش می‌رسد. در حال حاضر در حال ورود مشاغل جدیدی همچون کار روی سفال و سرامیک از سایر استان‌ها هستیم.

شیبه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از دیگر اهداف این نهاد عنوان و اضافه کرد: در همین راستا مشاغل متناسب با روستاییان برنامه‌ریزی شده است. تولید زهر زنبورعسل از جمله مشاغل روستایی است که به دلار به فروش می‌رسد.

وی ساخت مسکن برای مددجویان را نیز از دیگر دغدغه‌های این نهاد برشمرد و گفت: اولویت ساخت مسکن با مددجویان ساکن در روستاها است، سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ واحد ویژه مددجویان کمیته امداد با کمک سپاه و بنیاد مسکن استان ساخته شد.

شیبه با بیان اینکه تهیه جهیزیه به‌منظور فراهم‌سازی بستر ازدواج آسان جوانان بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: سال گذشته ۶ هزار سری جهیزیه و پنج‌ماهه امسال ۲ هزار سری جهیزیه توزیع شد، هر نوعروس زیرپوشش این نهاد بعد از ثبت درخواست جهیزیه خود را دریافت می‌کند.

 وی یکی از ظرفیت‌های استان را برگزاری آیین اربعین حسینی عنوان کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته به‌واسطه پرداخت صدقه زوار با عنوان صدقه سلامت یک هزار دستگاه یخچال و ۵۰۰ دستگاه کولرگازی تهیه و در مناطق مرزی استان میان نیازمندان توزیع شد، امسال نیز مبلغ خوبی جمع‌آوری‌شده و به‌زودی کالای خانگی موردنیاز نیازمندان تهیه و توزیع خواهد شد.

 انتهای خبر/

 


 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از