حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار گتوند مطرح کرد:

بازدید روزانه 2هزار نفر از طبیعت زیبای گتوند

بازدید روزانه 2هزار نفر از طبیعت زیبای گتوند

فرماندار شهرستان گتوند گفت: روزانه 2هزار نفر از سد گتوند و طبیعت بکر و زیبای اطراف آن بازدید می‌کنند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی فرمانداری گتوند؛ عباس عباسی‌زاده اظهار کرد: به دلیل قرارگرفتن سد گتوند در ناحیه کوهستانی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای منطقه گتوند محسوب می‌شود و اکنون بعد از گذشت ۱۲ سال، در ایام تعطیلات نوروزی امکان بازدید گردشگران و مسافران از این سد و منطقه پیرامونی آن فراهم شده است.

وی با اشاره به فضای محیطی زیبای این سد و مناطق اطراف آن، افزود: طی سال‌های گذشته برای حضور گردشگران در این طبیعت زیبا اقدامی صورت نگرفته بود، اما بنا به تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، با تمهیدات و برنامه‌ریزی انجام شده، مجوز حضور گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید از سد گتوند در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ فراهم شده است.

 فرماندار گتوند با اشاره به استقبال پرشور مسافران و گردشگران نوروزی از سد بزرگ گتوند عنوان کرد: امیدوارم با پیگیری‌های صورت گرفته در طول سال و مخصوصاً ایام تعطیلات نوروز برای جذب گردشگران مهیای بازدید شهروندان شود.

عباسی‌زاده ادامه داد: افراد بازدیدکننده از سد حتماً به توصیه‌های مأموران حفاظت توجه کنند و از رفتارهای پرخطر و آلوده کردن آب و محیط زیست سد و پیرامون آن خودداری کنند.

وی عنوان کرد: سد گتوند، دریاچه آن و محیط بکر و زیبای اطراف سد، ظرفیت خوبی برای گردشگری است که می‌توان در آینده برای استفاده مردم در طول سال برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار گتوند بیان کرد: سدها و نیروگاه‌های وابسته به آن‌ها علاوه بر اینکه یکی از منابع مهم تأمین آب و انرژی برق و… هستند، با ایجاد مناظر خاص خود، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری نیز محسوب می‌شوند.

 عباسی‌زاده گفت: توجه به جنبه‌های تفریحی در سدها به دلیل ویژگی‌ها، جاذبه‌ها و زیبایی‌های خاص خود در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه به عنوان یکی از اهداف اولیه و یا ثانویه مورد توجه بوده و در کشورهای پیشرفته در سال‌های اخیر بسیاری از سدها با این هدف احداث شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از