حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
معاون وزیر کشور عراق مطرح کرد:

برگزاری کارگروه برای هماهنگی پیاده‌روی اربعین

برگزاری کارگروه برای هماهنگی پیاده‌روی اربعین

معاون وزیر کشور عراق گفت: همچون سال گذشته لازم است که کارگروه ویژه‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر عراق و ایران در برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی تشکیل شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سرلشکر لواء ریاض الخیگانی در نشست هم‌اندیشی مقامات ایران و عراق به‌منظور هماهنگی‌های مراسم اربعین حسینی که در مرز شیب عراق «مجاورت مرز چذابه» برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور فقید و همراهان وی، اظهار کرد: تلاش می‌شود با همکاری و تعامل بین دولت‌های ایران و عراق، مشکلات احتمالی در برگزاری این مراسم معنوی را رفع کرد.

وی ضمن ابراز آمادگی کشور عراق برای میزبانی از زائران حسینی افزود: مشکلات زیرساختی که در عراق برای برگزاری این مراسم وجود دارد توسط مسئولان محلی رفع خواهد شد.

معاون وزیر کشور عراق گفت: همچون سال گذشته لازم است که کارگروه ویژه‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر عراق و ایران در برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی تشکیل شود.

الخیگانی ادامه داد: روادیدهای اربعینی که ایران برای زائران صادر می‌کند همچون سال‌های گذشته از سوی کشور عراق قابل‌قبول است.

در ادامه این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد عنوان کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی عامل وحدت بین دو ملت‌دوست و برادر ایران و عراق است.

در ادامه محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار کرد: مرز چذابه تنها مرز تردد اتباع بیگانه است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود حساسیت و هماهنگی بیشتری در این مرز برای تسهیل در تردد زائران وجود داشته باشد.

در ادامه رستم عبدی‌پور اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف و برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی و هماهنگی بیشتر بین دو کشور لازم است که نمایندگان ویژه‌ای از دو منطقه برای رسیدگی امور معرفی شوند.

فرماندار دشت آزادگان افزود: استان خوزستان و کشور ایران همچون سال‌های گذشته از تمام توان و امکانات برای رفاه حال زائران استفاده خواهد کرد و از کشور عراق نیز انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته در این مسیر همراهی کند.

پیاده‌روی اربعین حسینی از سال ۹۰ در خوزستان آغاز شد و هر ساله در این ایام هزاران زائر حسینی از دو مرز چذابه و شلمچه استان برای زیارت عتبات‌عالیات تردد می‌کنند.

پیش از این استاندار خوزستان اعلام کرد که مرز چذابه تنها گذرگاه تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از