حالت تاریک
سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403
با شهدا؛

بیرق اسلام باید در تمام دنیا برافراشته شود

بیرق اسلام باید در تمام دنیا برافراشته شود

شهید حمید کلانتریان در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: ما می‌رویم تا بیرق اسلام را بر فراز تمام کشورهای جهان برافراشته کنیم. ملت ایران، شما با انقلابی که انجام دادید تمام جهان را متوجه خویش ساخته‌اید.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید حمید کلانتریان سی‌ام شهریور ۱۳۴۱، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. پدر فرج‌الله، کارمند بود و مادرش مریم خاتون نام داشت تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت بیست و چهارم آبان ۱۳۶۲، در زادگاهش بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید. مزار او در همان شهرستان واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید حمید کلانتریان:

«الذین امنو وهاجرواوجاهدوهدافی سبیل ا..باموالهم وانفسهم اعطم درجه عندا... واولئک هم الفائزون»

آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت کردند و در راه خدا مال و جان خود جهاد کردند آن‌ها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان رستگاران و سعادتمند دوعالم‌اند.

حمد و سپاس خداوندی که حمد را بهای نعمتش قرار داد و درود بر محمد و آل محمد و با سلام بر امام امت خمینی کبیر و مهاجرین و مجاهدین راه خدا.

در راه خدا جهاد کنید

 ای مردم هجرت کنید، از گناهان، حب دنیا و چیزهایی که شما را به گناه می‌کشاند و خود را از چیزهایی که به شما چسبیده‌اند رها کنید و آزاد باشید. ای مردم در راه خدا جهاد کنید و اسیر موانع محیط نباشید و مانع‌ها را به دست خودتان از سر راه خویش بردارید، جهاد کنید که جهاد یکی از درهای بهشت است. اگر می‌خواهید به درجات عالیه برسید باید جهاد کنید اگر جهاد کنید به عزت و شرافت خواهید رسید. هم با دشمنان خدا جهاد کنید و هم با نفس خودتان تا بتوانید راه خدا را بهتر طی کنید و اسلام را بیشتر گسترش بدهید.

سعی کنید کارهایتان برای خدا باشد تا رستگار شوید

 سعی کنید کارهایتان برای خدا باشد و عبادت شما فقط برای خدای بزرگ باشد و نکند خدای ناخواسته در کارهایتان ذره‌ای ریا و یا احیاناً برای غیرخدا باشد. دشمنی، دوستی، جاذبه و دافعه، شما فقط برای خدا باشد اگر کارهایتان برای خدا باشد رستگار خواهید شد. خوشا به حال آن‌کس که به این مرحله برسد که در برابر ذات حق و برای انجام فرمان او هیچ چیزی را مانع نبیند و اساساً در انجام دستورات خداوند، مرگ و زندگی نشناسد.

پیرو راه حضرت علی (ع) باشید

 آنچه را ببیند و بشناسد خداوند و دستوراتش باشد و در برابر هیچ گردن‌کشی سر تعظیم فرود، نیاورد. او را کوچک‌تر از آن ببیند که به او اعتنا کند. خود را از جاذبه مادیات بر کنار سازید. هستی و نیستی او در برابر پروردگارش مفهومی نداشته باشد و همانند ابراهیم خلیل که می‌گوید: «ان الصلواتی ونسکی ومحیای ومماتی لله رب العالمین» نماز و عبادت‌ها، مرگ و زندگی من همه از آن خداست. بیایید قلبتان را پاک کنید درست است ما نمی‌توانیم علی (ع) باشیم و نمی‌توانیم خود علی باشیم؛ چون او معصوم بود ولی بیاییم تا آن‌جا که می‌توانیم راهش را برویم. روزها چشم انسان‌ها ازخودگذشتگی‌های او را می‌دید و گوش ایشان پند و اندرزها و گفتارهای حکیمانه‌اش را می‌شنید و شب چشم ستارگان اشک‌هایش، اشک‌های عابدانه‌اش را می‌دید و گوش آسمان مناجات‌های عاشقانه‌اش را می‌شنید.

شناختمان را نسبت به زندگی پیامبران و ائمه زیاد کنیم

 علی (ع) هم عارف بود وهم رهبر اجتماعی، هم زاهد بود و هم سرباز، هم قاضی بود و هم کارگر بالاخره یک انسان کامل بود با همه زیبایی‌هایش پس این‌طور نباشد که ما هی بگوییم علی (ع) این‌طور بود و ما نمی‌توانیم همانند حضرت علی (ع) باشیم. شناختمان را نسبت به زندگی پیامبران و ائمه زیاد کنیم و سعی کنیم در زندگی‌مان بکار بگیریم. پس بیاییم در زندگی‌مان علی گونه باشیم.

 خدای را آن‌چنان عبادت کنید که گویی او را می‌بینید و اگر شما او را نمی‌بینید پس مسلماً او شما را می‌بیند. به‌راستی اگر انسان برای خدا آن‌چنان رکوع کند تا مهره‌های کمرش و استخوان‌های پشتش بشکند و آن‌قدر سجود کند تا چشمش از جایش بیرون بیاید و کور شود باز هم کم عبادت کرده است. آن خدایی که آن‌چنان عظمت دارد که نمی‌توان آن را بیان کرد. آن‌قدر رحمان و رحیم است که نمی‌توان بر روی کاغذ آورد اگر بدان صورت عبادتش کنیم باز کم است. اگر ذره‌ای برای خدا و در راه خدا کار انجام بدهی به‌حساب خواهد آمد.

درخت تنومند اسلام را با خون خویش آبیاری کنیم

 خدایا من آن‌طور که باید تو را عبادت می‌کردم، نکردم و در راه تو زحمت نکشیده‌ام، خدایا من زندگی پر از گناه داشته‌ام، خدایا چه وقت‌های گران‌بهایی که بیهوده تلف کردم، خدایا من هر آن و لحظه به مرگ نزدیک می‌شدم و من در خواب غفلت و سنگینی بودم، خدایا زندگی من تمام شد و این آخرها معنی و مفهومش را فهمیدم. من فهمیدم که چگونه باید فکر کنم، چگونه باید ایثار و جهاد کنم و چگونه بمیرم. خدایا، ای خداوند رحمان و رحیم من دارم به سویت می‌آیم درحالی‌که من هیچ توشه‌ای همراه ندارم، خدایا من می‌آیم تا چند قطره خونم را در راه تو بریزم تا شاید مرا عفو کنی. خدایا من می‌آیم تا خودم را همچون شمعی بسوزانم تا دیگران بتوانند راهت را تشخیص دهند و آن را طی کنند. خدایا من میایم تا درخت تنومند اسلام را با خون خویش آبیاری کنم.

آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی 

 اسلامی که برای سعادت بشر است و تا روز قیامت باید مردم را روبه حق و سعادت سوق بدهد. دینی است که باید بشریت را اصلاح کند. باید بشر را از واژگونی به‌طرف شهوات حیوانی، قامتش را راست کند، به‌طرف خدا متوجه کند. باید عدل و داد در دنیا ایجاد کند، باید جنگ‌های غارتگری و ادمکشی را از بین برد. اسلام حق است و حق باید پیش برود. اگر با شمشیر نشد با پنجه و دندان باید پیش برود. اری من با دوستان می‌روم تا مسولیت خطیر خود را در قبال اسلام عزیز انجام دهم. می‌روم تا اسلام را به جهان برسانم. می‌رویم تا دین خدا را به شما مردمان عالم برسانیم. می‌رویم و شما جنایتکاران تاریخ را از صفحه دنیا محو کنیم. می‌رویم تا تمام مستضعفین را که از حق خودشان محروم مانده اند نجات دهیم و ما می‌خواهیم وخودشان می‌خواهند که خودشان در سرنوشت خویش نقش داشته باشند. ما می‌رویم تانه تنها قدس عرب پرس بلکه تمام سرزمین‌های اشغالی که از ان مستضعفین هستند از جنگ ستمگران و ابر قلدران جنایتکار و خونخوار را آزاد کنیم.

بیرق اسلام باید بر فراز تمام کشورهای جهان برافراشته شود

 ما می‌رویم تا بیرق اسلام را بر فراز تمام کشورهای جهان برافراشته کنیم. اسلام تنها راه است. ملت شریف ایران، برادران و خواهران شما با انقلابی که انجام دادید تمام جهان را متوجه خویش ساخته اید شما انقلابی کرده اید که سرنوشت تمام مستضعفین را تعیین خواهد کرد. شما برای رضای خدا انقلاب کرده اید. شما برای نجات مستضعفین و سرنگونی جنایتکاران انقلاب کرده اید، سعی کنید تا آخرین قطره خونتان از انقلاب پاسداری کنید و این امام، مردی که مانند کوه مقاوم می‌باشد و کسی که دلش برای مستضعفین می‌تپد این امام که در حال حاضر رهبریت تمام مستضعفین را بعهده دارد دعا کنید و همیشه در خط او که خطش ور اه او از چشمه جوشان اسلام سرچشمه می‌گیرد باشید و قدرش را بدانید.

زندگی ائمه را سرلوحه زندگی خود قرار دهید

 سعی کنید همیشه در صحنه باشید و از روحانیت متعهد و مبارز که همیشه حمله دشمنان اسلام متوجه آنها بوده و همیشه سعی داشته اند ان‌ها را از مردم دور کنند، حمایت کنید در راه پیمایی‌ها و نماز جمعه و دعای کمیل شرکت کنید که دشمن شما از این تجمع‌ها و فریادهایتان وحشت داشته و دارد. خواهران سعی کنید که فقط حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را الگوی خویش قرار دهید و آنهایی که می‌خواهند به نام شما هدفتان را وارونه و برعکس جلوه دهند از خود دور کنید.

 و با حجاب خود که دشمن را سخت نگران کرده پیام‌اور خون شهیدان باشید. پدر ومادر اگر شما از من ناراحت هستید مرا عفو کنید من شما را دوست دارم ولی خدا واسلام را بیشتر از شما دوست دارم. برم را بسیار ساده درست کنید وبرایم ناراحت نباشید وبرایم سیاه نپوشید که من به خواسته خود رسیدم. برادران، خواهران، پدر، مادر و دوستان از شما التماس دعا دارم برای ظهور حضرت حجت‌ابن‎‌الحسن (عج) وبرای سلامتی ایشان دعا کنید. شعار نه شرقی  نه غربی جمهوری اسلامی یادتان نرود.

 والسلام

 حمید کلانتریان

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از