حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان مطرح کرد:

بهسازی مسیر موکب‌ داران برای ارائه خدمات

بهسازی مسیر موکب‌ داران برای ارائه خدمات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: باید شرایطی در دو گذرگاه اربعین حسینی استان خوزستان فراهم شود تا موکب داران به‌راحتی خدمات خود را به زائران ارائه دهند.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد خانچی دوشنبه در بازدید از محل استقرار مواکب اربعین در مسیر مرز شلمچه اظهار کرد: دستگاه‌های و اداره‌های متولی طرح‌های عمرانی در دو گذرگاه اربعین حسینی شلمچه و چذابه باید نسبت به تکمیل این زیرساخت‌ها پیش از شروع حرکت زائران به سمت مرزها اقدام کنند.

 وی به آغاز عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت سه کیلومتر از مسیر پشت مواکب اربعین در شلمچه اشاره کرد و افزود: بهسازی این مسیر همواره دغدغه موکب‌داران برای رساندن آسان تجهیزات، تدارکات و ارائه خدمات به زائران بود که هم‌زمان با استقرار مواکب حسینی و قبل از مراسم اربعین، تکمیل و مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی چهارخطه کردن ۹ کیلومتر از مسیر خرمشهر به اهواز از دو سمت در حال انجام است که در اربعین حسینی امسال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 خانچی بیان کرد: باید شرایطی در دو گذرگاه اربعین حسینی استان خوزستان فراهم شود تا موکب داران به‌راحتی خدمات خود را به زائران ارائه دهند.

 مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

 پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات‌عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از