حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
دفاع مقدس نویدبخش آینده‌ای درخشان شد
در گفتگو با «رهیاب»:

دفاع مقدس نویدبخش آینده‌ای درخشان شد

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: دفاع مقدس ملت ایران در مقابل جبهۀ استکبار به‌عنوان الگویی برای دیگر ملت‌ها از جمله ملت لبنان و فلسطین نویدبخش آینده‌ای درخشان برای امت اسلامی شد.

 سردار حسن شاهوارپور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که به‌تازگی شجره طیبه انقلاب اسلامی پا گرفته بود کشور ما دچار جنگی تمام‌عیار شد، جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا تحت‌فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی، در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به‌خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر نگذاشته بودند.

 وی افزود: دشمنان همه با هم متحد شدند ارتش عراق بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک‌هفته‌ای تهران را در سر داشت، البته این حمله کشور را غافلگیر کرد به‌گونه‌ای که هیچ آمادگی نداشتیم تا آن جا که در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش رفت.

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در چنین شرایطی امام خمینی (ره) با ندای ملکوتی‌اش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کشور ایران کرد؛ به‌طوری که نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند و دفاع مقدس شکل گرفت.

 سردار شاهوارپور ادامه داد: دفاع مقدس یکی از مقاطع فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر تاریخ ایران و یک مقطع تاریخی بسیار مهم محسوب می‌شود. مردم ایران در شرایطی که تازه با نهضت اسلامی خود توانسته بودند حکومتی جدید را در کشور شکل دهند و هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی جدید را آرایش نداده بودند و تحت‌فشارهای تبلیغاتی و اقتصادی برخی قدرت‌های بزرگ بودند، مقاومت جانانه‌ای را از خود نشان دادند.

 وی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد راسخ ملت ایران به حقانیت انقلاب اسلامی و موج عظیم مردمی که در قالب «بسیج» برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران به راه افتاد و موجب ناکامی صدام در اهدافش شد، عنوان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب و نظام رزمندگان اسلام بود که در هشت سال جنگ تحمیلی مهم‌ترین نقش را در توقف ماشین جنگی عراق بر عهده داشت.

 شاهوارپور گفت: روح و جان‌مایه دفاع مقدس عاشورایی است که با الگوگرفتن از سالار شهیدان عرصه و میدان جنگ را خالی نکردیم و این برخاسته از مکتب عاشورایی و نهضت امام حسین (ع) بود که اگر چنین نبود نمی‌توانستیم در جنگ تحمیلی به پیروزی برسیم.

 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از