حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
نوبت دوم آزمون سراسری؛

رقابت ‌بیش‌‌از ۵۷ هزار داوطلب خوزستانی

رقابت ‌بیش‌‌از ۵۷ هزار داوطلب خوزستانی

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از رقابت ۵۷ هزار و ۶۰۵ داوطلب شرکت در آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ دکتر رحیم پیغان اظهار کرد: آزمون سراسری صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۱ و ۲۲ تیرماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوطلبان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از مجموع ۵۷ هزار و ۶۰۵ نفر ۳۸ هزار و ۴۴۰ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۱۶۵ نفر پسر هستند.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان گفت: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» با حضور ۱۶ هزار و ۵۸۳ داوطلب و «علوم ریاضی و فنی» با حضور ۵ هزار و ۷۰۲ داوطلب صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» با حضور یک هزار و ۷۳۶ داوطلب و «زبان خارجه» با حضور ۳ هزار و ۵۵۵ داوطلب عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» با حضور ۳۰ هزار و ۲۹ داوطلب صبح روز جمعه برگزار می‌شود.

پیغان بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در آزمون سراسری امسال میزبان ۹ هزار و ۹۸۴ داوطلب است که از این تعداد ۵ هزار و ۵۵۵ نفر دختر و ۴ هزار و ۴۲۹ نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: دانشکده‌های «علوم»، «کشاورزی»، «مهندسی»، «اقتصاد و علوم اجتماعی»، «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم تربیتی و روان‌شناسی» و «الهیات و معارف اسلامی»، «عمران و معماری» و «علوم ریاضی و کامپیوتر» میزبان این داوطلبان خواهند بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از