حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مراسم سالگرد آزادسازی هویزه؛

هویزه نماد ایستادگی و مقاومت است

هویزه نماد ایستادگی و مقاومت است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن ایثارها، فداکاری‌ها و رشادت‌ها امروز نتیجه داده و جلوه‌هایی از آن را می‌توان در مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در مقابل رژیم فاسد کودک کش صهیونیستی ببینیم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ آیت‌الله حسن‌زاده در آئین گرامی داشت چهل و دومین سالروز آزادی هویزه به معرفی برخی از علما، ادبا و فضلای این شهر پرداخت از جمله شیخ عبدالعلی حویزی، صاحب تفسیر ارزشمند نورالثقلین، بزرگان از بیت شریف کرمی و اساتید دانشگاهی که از این جا برخاسته‌اند، افتخار هویزه بوده و هستند؛ اما در کنار این‌ها ارزش جهاد، شهادت، فداکاری و ایثار نیز به برجستگی‌های این شهر بزرگ اضافه شده است.

 وی با اشاره به روزهای دفاع مقدس در هویزه گفت: در هشت سال دفاع مقدس هویزه دو عملیات مهم پشت سر گذاشت یکی در سال ۱۶ دی سال ۱۳۵۹ که شهادت سردار شهید علم‌الهدی و بسیاری از یارانش را در پی داشت و دیگری عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان خاطره‌ای از رهبر انقلاب اسلامی درباره حماسه هویزه بیان کرد: عملیات اول، تجربه‌ای برای عملیات های بعدی دفاع مقدس بود. مقام معظم رهبری مستقیم در عملیات هویزه حضور داشتند؛ و فرمودند: آن روز ما با رزمندگان بودیم؛ خیلی جلوتر از آن نقطه‌ای که بنی‌صدر به‌عنوان جانشین فرمانده کل قوا حضور داشت.

حسن‌زاده بیان کرد: عملیات ۱۶ دی تجربه‌ای بود که با شهادت عزیزانمان و سقوط هویزه به دست آمد و بعداً در عملیات های ثامن‌الائمه (ع) شکست حصر آبادان؛ طریق‌القدس آزادسازی بستان؛ فتح‌المبین و آزادی بسیاری از مناطق شوش و بالاخره عملیات بیت‌المقدس و آزادی هویزه و خرمشهر به کار گرفته شد.

 آیت‌الله حسن‌زاده عنوان کرد: شهدای ارزشمندمان از هویزه، رُفیع، سوسنگرد و تمامی منطقه در کنار دانشجویانی مثل شهید قدوسی که از قم و تهران آمده بودند، صفحه‌ای بسیار ارزشمند از ایثار و فداکاری در تاریخ ثبت نمودند.

وی در تشریح دستاورد ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس نیز گفت: آن ایثارها، فداکاری‌ها و رشادت‌ها امروز نتیجه داده و جلوه‌هایی از آن را می‌توان در مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در مقابل رژیم فاسد کودک کش صهیونیستی ببینیم.

حسن‌زاده افزود: دشمن صهیونیستی نتوانست در میدان جنگ، حماس را از بین ببرد و عملیات ها علیه سرزمین‌های اشغالی مرتب ادامه دارد؛ از جهت افکار عمومی نیز می‌بینید که امروز در دانشگاه‌های دنیا چه خبر است و چگونه در قلب اروپا استاد دانشگاه را وحشیانه دستگیر می‌کنند و دانشجویان را مورد هجوم قرار می‌دهند.

 وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این نکته که امروز رسالت اصلی ما توجه و خدمت به مردم و حل مسئله اشتغال است؛ به بیان اقدامات خود درباره پیگیری مسئله اشتغال پرداخت و گفت: نمایندگان خبرگان نفوذ کلمه‌ای دارند. ما مسئولیت قانونی نداریم، اما تکلیف شرعی داریم؛ لذا با مسئولان توسعه نیشکر و پالایشگاه هویزه خلیج‌فارس صحبت‌هایی داشته‌ایم تا طرح‌های توسعه‌ای جهت اشتغال جمعی جوانان ایجاد شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از