حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر مطرح کرد:

شناسایی یک مورد سرخک در شوشتر

شناسایی یک مورد سرخک در شوشتر

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: یک مورد ابتلا به بیماری سرخک در شوشتر شناسایی شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دانشکده پزشکی شوشتر؛ با توجه به شناسایی یک بیمار مبتلا به سرخک در شوشتر، کمیته دانشگاهی سرخک با حضور سید علی مرد، رئیس دانشکده علوم پزشکی، معاون بهداشت، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و رئیس اداره نظارت بر درمان در دفتر رئیس دانشکده این شهرستان برگزار شد.

سید علی مرد با بیان اینکه سرخک یک عفونت دوران کودکی است که در اثر نوعی ویروس ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این بیماری که زمانی بسیار رایج بود، الان تقریباً همیشه می‌تواند با واکسن پیشگیری شود.

 وی افزود: سرخک که به آن روبلا هم گفته می‌شود، می‌تواند برای کودکان کوچک جدی و حتی کشنده باشد، در حالی که به دلیل دریافت روزافزون واکسن سرخک، میزان مرگ‌ومیر در سراسر جهان روبه‌کاهش است، این بیماری هنوز در سال بیش از ۱۰ هزار نفر را که اکثراً زیر پنج سال هستند می‌کشد، بنابراین باید هشدارها در خصوص این بیماری جدی گرفته شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با تأکید بر لزوم پیشگیری از ابتلا به سرخک و کنترل چرخه انتقال آن با انجام واکسیناسیون به‌موقع، گفت: توصیه می‌شود همشهریان به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر «پرخطر» نظیر زنان باردار، کودکان زیر یک سال، افراد مسن و... شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و بیش از سایر افراد از خود در برابر این بیماری مراقبت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از