حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

عزت رئیس‌جمهور شهید مرهون تقوای الهی بود

عزت رئیس‌جمهور شهید مرهون تقوای الهی بود

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبلور همه شاخص‌های مدیر انقلابی بود و جز خدمت‌گزاری به مردم شأن دیگری برای خودش قائل نبود.

 آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: عزت تنها برای خداوند است و خدا این عزت را به هر کدام از بندگان خود که بخواهد می‌دهد. هر مقدار انسان اتصالش به عزت الهی بیشتر باشد در نزد خلق نیز بیشتر عزیز می‌شود و علت ماندگاری نام شهدای خدمت همین خواست خدا است. 

وی با اشاره به ماجرای عثمان‌بن‌حنیف، افزود: در زمان خلافت حضرت علی (ع) استاندار بصره، به یک مهمانی دعوت شده بود که در آن فقط اغنیا شرکت داشتند و خبری از فقرا نبود. امیرالمؤمنین علی (ع) با شنیدن این خبر در پاسخ به عمل او به همین یک جمله اکتفا کردند و فرمودند تا زمانی که با مردم و در سختی‌ها شریک و همراه نشوی عنوان و سمت هیچ سودی ندارد. 

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عنوان و سمت ارزشی ندارد گفت: سردار سلیمانی هم که تمام دنیا به او ژنرال سلیمانی می‌گفتند در هنگام بروز مشکلات در کنار مردم قرار می‌گرفت و خود را از آنان می‌دید.    

آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به اینکه بزرگ هر جمعیتی کسی است که خادم آنان باشد، ادامه داد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبلور همه شاخص‌های مدیر انقلابی بود و جز خدمت‌گزاری به مردم شأن دیگری برای خودش قائل نبود و وقتی در سفرهای استانی بین جمع مردم قرار می‌گرفت و احترام و عزت و صمیمیت مردم را می‌دید به‌هیچ‌عنوان احساس غرور و تکبر و خودپسندی نمی‌کرد و به معنای واقعی خود را خادم مردم می‌دانست و به این امر افتخار می‌کرد.    

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، محبت و مودت خاصی قرار می‌دهد، عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی پیوسته با مردم معاشرت و اُنس داشت و مشکلات مردم برای وی رنج‌آور بود. ایشان همواره خود را ملزم به حل مسائل مردم می‌دانست و علت محبوبیت وی بین مردم نیز همین خصلت بارز ایشان بود.      

عضو خبرگان رهبری با بیان سخن امام خمینی (ره) درباره شهادت آیت‌الله بهشتی مبنی بر اینکه شهادتش در برابر مظلومیتش ناچیز بود، گفت: زمانی که شهید بهشتی در برابر هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت، از سوی امام کسب تکلیف کرد و امام به ایشان امر به سکوت، شنیدن و تحمل‌کردن، داد.    

آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به اینکه شهید رئیسی همچون شهید بهشتی همواره صبر پیشه کرد، ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید هم در زمان اجرای فعالیت در قوه قضاییه و هم قوه مجریه بسیار مورد هجوم صهیونیست‌ها، منافقین و رسانه‌های غربی قرار گرفت و هم مورد انتقاد بسیاری از افراد در داخل کشور بود؛ اما ایشان در همه حال پیرو استاد شهید خود بود و در برابر این هجمه‌ها عکس‌العملی نشان نمی‌داد و سکوت اختیار می‌کرد.  

وی با اشاره به شهدای بزرگی چون استاد مطهری، بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای محراب، شهادت آنان را یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های وارد شده به کشور ایران پس از انقلاب دانست و اظهار داشت: این شهدای عالی‌قدر بازوان امام در ایران اسلامی بودند؛ اما با بروز این حوادث امام خمینی (ره) به‌عنوان محور اصلی و مستحکم این نظام اجازه ندادند خللی در حرکت انقلاب ایجاد شود.

نماینده منتخب خوزستان در خبرگان رهبری پیرامون تأثیر شهادت آیت‌الله رئیسی در آینده کشور و حتی جوامع بین‌الملل تصریح کرد: این گونه غروب و به لقاءالله پیوستن مرحوم رئیسی تأثیر بسیاری در انقلاب و پیوند مردم با نظام داشت و بسیاری از تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به این مملکت را خنثی کرد و تا مدت زیادی انقلاب و نظام کشور را بیمه کرد.      

آیت‌الله حسن‌زاده حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت را نشان از احترام و ارزش والای ایشان در میان مردم دانست و گفت: مردم شریف ایران با شرکت در این مراسم با تمام وجود لطف و ارادت قلبی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان صدیق و خدوم ابراز کردند و این حضور خاری در چشم دشمنان ایران بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از