حالت تاریک
جمعه, 14 اردیبهشت 1403

عید فطر یکی از برجسته‌ترین اعیاد اسلامی است

عید فطر یکی از برجسته‌ترین اعیاد اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان کرخه گفت: عید فطر یکی از برجسته‌ترین اعیاد اسلامی است که پس از یک ماه عنایت خداوند در به‌ جا آوردن تکلیف الهی و روزه‌داری به‌دست‌آمده است.

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جای مند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون بهار معنویت  اظهار کرد: از زیبایی‌های امسال تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت بود. ماهی که در آن شکوفایی و بهار دل‌ها رقم می خورد و در کنار نو شدن طبیعت، رستاخیزی نو در دل و جان‌ها با ماه میهمانی خدا بر پا شد تا انسان خود را مانند طبیعت سرسبز به پاکی برساند.

وی افزود: سازمان تبلیغات شهرستان کرخه در این بهار معنویت اقداماتی برای شهر انجام داده است، یکی از اقداماتی که در ماه مبارک رمضان انجام شد برگزاری محافل انس با قرآن در اماکن مذهبی و خانه‌ها بود که این محفل‌ها باعث نورانی شدن دل‌های مردم شد. در این محفل‌ها از قاریان و اساتید برتر استانی دعوت می‌شد و برای ایجاد شوروشوق در نوجوانان مسابقات قرآنی در مساجد برگزار کردیم. همه این اقدامات به‌خاطر پرخیروبرکت بودن ماه رمضان بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان کرخه گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در ماه رمضان برای نوجوانان و جوانان انجام دادیم برگزاری پویش زندگی با آیه‌هاست و این پویش درکل شهرستان گفتمان‌سازی شد و یک‌سری جریانات اتفاق افتاد که مردم با این آیه‌ها زندگی کنند هر روز یک آیه و این آیه ترجمه و مفهوم صورت می‌گرفت و بین مردم در فضای مجازی و حقیقی توزیع می‌شد تا مردم با این آیه‌ها آشنا شوند و این اقدام به‌خوبی مورد استقبال مردم شهر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جای‌مند بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب  بود تا بندگان مخلص خدا قلب غبارگرفته از اموردنیوی را در ماه پرخیر و برکت که سرشار از فیض حضرت حق است را بشویند و در شب‌های قدر، صدای تسبیح فرشتگان را به گوش جان بشنوند و در سایه  آیه‌های پرنور قرآن کریم، از غفلت  و دنیازدگی آزاد شوند.

حجت‌الاسلام‌ جای‌مند عید فطر را یکی از برجسته‌ترین اعیاد اسلامی دانست وعنوان کرد: پس از یک ماه عبادت خالص خداوند در به‌جاآوردن تکالیف الهی و روزه‌داری برای محکم شدن دل‌ها به‌واسطه عبادت و کسب مغفرت از سوی خداوند متعال به‌دست‌آمده است.

وی ادامه داد: تفاوتی که عید امسال با سال‌های قبل دارد توجه به حملات وحشیانه‌ای  که رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی در قبال مسلمانان مظلوم فلسطینی و شهر غزه در سایه حمایت کشورهای  فاسد و جنایت‌کار آن به‌ویژه آمریکا جهان‌خوار، از ویژگی خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان تبلیغات کرخه عنوان کرد: در واقع عید فطر امسال با ایستادگی مقتدرانه تمام حق مقابل دنیای استکبار و صهیونیسم بین‌الملل تبدیل شده است و امید می‌رود در سایه وحدت و انسجام بین مسلمانان در تاریخ بشریت در قلب دنیا خاتمه داده شود.

حجت‌الاسلام‌ جای‌مند در مورد پرداخت زکات فطریه تأکید کرد و گفت: زَکات فطریه یکی از واجبات مالی اسلام است که در روز عید فطر قبل از برگزاری نماز  پرداخت می‌شود. مقدار زکات فطره برای هر نفر، سه کیلوگرم از خوراک معمول مردم؛ مانند گندم و برنج است که معادل پولی آن‌ها را هم می‌شود پرداخت کرد. طبق فتوای فقها، کسی که در شب عید فقیر باشد واجب نیست. 

وی در پایان گفت: سلامتی، طول عمر و تعجیل در امر ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) و استقرار عدالت مهدوی در جهان، و پیروزی مردم غزه و نابودی رژیم فاسد صهیونیستی ، قبولی عبادات روزه‌داران  در تمام ایام سال را از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از