حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شهادت رئیس‌جمهور موجب وحدت ملت اسلامی شد

شهادت رئیس‌جمهور موجب وحدت ملت اسلامی شد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در تمام میدان‌ها برای وحدت امت اسلامی و ارتباط با همه کشورهای اسلامی تلاش کرد و امروز شهادتش نیز موجب وحدت ملت اسلامی شد.

 آیت‌الله محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان اظهار کرد: این مصیبت عظیم شهادت شرافتمندانه، خادمانه حضرت آیت‌الله رئیسی را محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم عارضه‌ای برای امت اسلامی و ملت ایران بخصوص مردم خوزستان بود.

 وی افزود: وی در طول انقلاب به‌ویژه در دوران ریاست قوه قضائیه و ریاست‌جمهوری به معنای واقعی مخلصانه و عاشقانه و متواضعانه در خدمت به مردم بودند.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی شبانه‌روز درحال‌خدمت بودند و تعطیلی نداشتند همه ملت ایران شاهد زحمات این عزیز بوده‌اند، گفت:  در دوران کوتاه ریاست‌جمهوری در کمتر از دو سال و نیم هشت سفر به استان خوزستان داشتند اولین سفری که بعد از تشکیل دولت به خوزستان آمدند.

 آیت‌الله حیدری بیان داشت: این اتفاق مصیبتی بزرگ بود که جهان را در شوک بزرگی فروبرد و باعث شد چند کشور اعلام عزای عمومی بکنند که این به نوبه خود امری کم‌نظیر است.

 وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر الهی برای جامعه بشری نیازمند تقویت روزافزون است، گفت: مسیر، مسیر سختی است و برای عبور از این سختی نیازمند تقویت همیشگی است و هیچ‌چیز نمی‌تواند این مسیر را به‌اندازه خون شهدا، قدرتمند سازد.

 عضو مجلس خبرگان در ادامه افزود: قطعاً در پس این مصیبت، برکاتی وجود دارد که این مصیبت را جبران می‌کند و برکات این مصیبت مربوط به آینده است.

 وی در ادامه به نمونه‌هایی از خون شهدا که نگهدارنده نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، اشاره کرد و گفت: شهادت شهید بهشتی و حاج‌قاسم سلیمانی در دو برهه زمانی مختلف، در اوج توطئه و دسیسه‌های دشمن، وحدت مجدد ملت اسلامی را به وجود آورد.

 آیت‌الله حیدری به شهادت شهید خدمت اشاره داشت و افزود: پس از ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی، خدمات شبانه‌روزی برای مردم شروع شد منتها دشمنان با هجمه‌های مختلف و بسیار قدرتمند به بهانه‌های مختلف تا زیرسؤال‌بردن نظام اسلامی پیش رفتند؛ ولی با شهادت ایشان، وحدت مردم دوباره شکل گرفت و تمام خدمات این دولت اکنون برای مخالفانش هم عیان شده و مردم به این امور واقف شدند که این همان برکات خون شهدا است که می‌تواند نظام اسلامی را سرپا نگاه دارد.

 وی در ادامه به نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید به خوزستان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله شهید رئیسی از آن جا که متوجه سرعت کم پیشرفت در استان خوزستان به‌تبع جنگ تحمیلی بود، لذا عنایت ویژه‌ای به خوزستان داشتند و سفرهای زیاد ایشان به این استان، جلوگیری از انتقال آب کارون، اجرای طرح آبرسانی غدیر قبل از موعد مقرر، حل مشکلات آبفا، حق آلایندگی‌های نفتی و... از جمله خدماتی بود که بدون هیچ تبلیغاتی انجام شد و مردم از انجام این خدمات خبر نداشتند و این کارآمدی نظام را نشان می‌دهد.

 عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: شهید جمهور ما به جد طرح غدیر را بعد از هشت سال راه‌اندازی کردند.

 آیت‌الله حیدری گفت: همچنین طرح آبرسانی به فلات مرکزی دریای عمان و خلیج‌فارس که به دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۸ صادر شده بود را پیگیری و فعال کرد و این طرح توانست فلات مرکزی را از کارون بی‌نیاز کند و دریچه‌های کارون را ببندد در واقع این بزرگ‌ترین خدمت آیه الله رئیسی به خوزستان بود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از