حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
اداره‌کل هواشناسی خبر داد؛

هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان

هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان

اداره‌کل هواشناسی خوزستان نسبت به وزش باد و گرد و غبار محلی از روز یکشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ به نقل از اداره کل هواشناسی؛ محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: وزش باد متوسط، تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع گرد و غبار محلی و موقتی برای ساعاتی از بعدازظهر روز یکشنبه در مناطق غربی و مرکزی و جنوب غربی پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا را به دنبال دارد.

وی افزود: طی امروز و فردا نوسانات روزانه دما محسوس نیست و روز یکشنبه افزایش دو تا سه درجه‌ای دما و روز دوشنبه روند کاهش محسوس دما در سطح استان قابل انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، عبور امواج ضعیف بارشی از روی استان تا روز یکشنبه سبب بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات خواهد شد و طی روز دوشنبه با فعال شدن موج بارشی احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد شد.

سبزه‌زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۸.۳ و لالی با ۷.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۸.۳ و حداق ۱۳.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از