حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
برای اسلام از جان خود گذشتم
فرازی از وصیت‌نامه شهید «زکریا زنده‌دل»؛

برای اسلام از جان خود گذشتم

شهید «زکریا زنده‌دل» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: مادر جان یقین دارم با شناختی که از شما دارم صبرتان زیاد است. گریه شما چون دشمنان را خوشحال خواهد کرد خوب نیست، اصلاً راضی نیستم گریه کنید، برای اسلام از جان خود گذشتم.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید «زکریا زنده‌دل»، یادگار محمود یکم شهریورماه سال ۱۳۳۸ در شهرستان ساوه به دنیا آمد. او تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. وارد دانشگاه فردوسی مشهد در رشته الهیات شد. هم‌زمان تصمیم گرفت به جبهه برود. از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. این شهید گران‌قدر یازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ در سلمانیه عراق و در عملیات والفجر ۹ به شهادت رسید. پیکرش را در بهشت زهرای تهران به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «زکریا زنده‌دل» را در ادامه مرور می‌کنیم:

 «بسمه‌تعالی»

 مادر جانم سلام؛

 امیدوارم حالتان خوب باشد و از این فرزند کوچکت راضی باشی به تمام آشنایان سلام برسانید و حلالیت بطلبید به خانواده شهید عزیز اگر بنده برنگشتم سری بزنید و از الطاف ایشان تشکر کنید و از اینکه بدون اجازه شما به جبهه رفتم معذرت می‌خواهم.

 یقین دارم با شناختی که از شما دارم صبرتان زیاد است. برای دیگران الگو خواهید بود گریه شما چون دشمنان را خوشحال خواهد کرد خوب نیست، اصلاً راضی نیستم گریه کنید، خدا را شکر کنید که راه خوبی پیدا کردم و برای اسلام از جان خود گذشتم، دیگر چیزی که به درد شما بخورد ندارم. التماس دعا دارم.

 فرزند کوچک شما زکریا/ چهارم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از