حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب»؛

زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا مصداق بارز جهاد تبیین است

زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا مصداق بارز جهاد تبیین است

فرمانده سپاه خوزستان گفت: برگزاری کنگره و یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن شهید و شهادت مصداق جهاد تبیین است.

 سردار حسن شاهوارپور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴ هزار شهید والامقام خوزستان اظهار کرد:  وظیفه ما جهاد تبیین است و امروز با فصل جدیدی از دفاع مقدس نوین روبه‌رو هستیم و باید با رویکردهای نوین، جهاد امیدآفرینی، تبیین و خدمت را با درایت و ابزار رسانه پیش ببریم.

 وی برگزاری کنگره شهدای خوزستان را مصداق بارز جهاد تبیین دانست و افزود: تا زمانی که در راه و مسیر شهدا و ولایت فقیه قدم بر می‌داریم به این انقلاب و نظام خدشه‌ای وارد نخواهد شد.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه همه ما موظف هستیم تا یادواره‌ها و کنگره شهدای والامقام را با قدرت و قوت برگزار کنیم، گفت: رهبر انقلاب با توجه به تأثیرات مهم و شگرفی که کنگره شهدا برای جامعه ما دارد، تأکید کردند که این اقدام توسعه یابد، لذا امسال هشت کنگره در دستور کار قرار گرفت که کنگره ملی شهدای خوزستان هفدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

 وی با اشاره اینکه کنگره ملی شهدای خوزستان کار خود را از سال گذشته آغاز کرد، افزود: ۲۵ کارگروه از سال گذشته با قوت در این زمینه فعالیت دارند هر کارگروه به‌تناسب نوع کارکرد خود؛ اقدامات خود را انجام داده‌است؛ اما کارگروه‌هایی که در زمینه هنری و فرهنگی فعال هستند، اقداماتشان برجسته‌تر است.

 فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به تهیه و چاپ کتاب فاخر در حوزه دفاع مقدس، گفت: در حوزه فیلم نیز دست‌کم چهار فیلم بلند تهیه شده است که یک موج سهمگین هنری از استان خوزستان را نشان دهد؛ در خصوص عکس شهدا، دیوارنویسی و تزیین دیوارها و خیابان‌ها نیز کارهای بسیاری صورت‌گرفته است.

 سرتیپ حسن شاهوار پور ادامه داد: تاکنون بیش از ۷ میلیون سند از دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده که به‌صورت دست‌نوشته، مصاحبه، اسناد یا گزارش‌های روزانه درباره دشمن و حضور نیروهای خودی است و نزدیک به ۷۰۰ هزار سند نیز بازسازی شده‌اند.

 وی عنوان کرد: کنگره ملی ۱۷ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا در سالن منتظران ظهور واقع در جاده ساحلی اهواز برگزار خواهد شد. در این کنگره ملی، مهمانان از سراسر کشور دعوت شده‌اند و خانواده شهدا به‌عنوان میزبانان این مراسم حضور خواهند داشت.

 شاهوارپور با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای یادآوری و پاسداشت خاطره شهدا انجام شد، افزود: در همین راستا اجرای نمایش بزرگ آستان عشق که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و می‌تواند الگویی برای اجرا در بقیه شهرستان‌های استان باشد.

 فرمانده سپاه خوزستان گفت: نمایشگاهی در ورودی محل برگزاری اجلاسیه ۲۴ هزار شهید استان خوزستان از روز سه‌شنبه برپا خواهد شد که روایت‌های صوتی و تصویری را به نمایش می‌گذارد، همچنین اسلحه‌های به‌روز از طرف هوافضا در معرض دید عموم قرار داده می‌شود و امیدواریم با حضور مردم این رویداد به‌خوبی برگزار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از