حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سطح الگوی کشت خوزستان باید اصلاح شود
وزارت جهاد کشاورزی؛

سطح الگوی کشت خوزستان باید اصلاح شود

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص سوخت و کود شیمیایی به کشاورزان بر اساس میزان الگوی کشت پاسخگو نیست و این الگو باید از ۵۵۰ هزار هکتار به ۷۵۰ هزار هکتار اصلاح شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: این پیگیری در وزارت جهاد کشاورزی با جدیت در حال انجام است که در صورت اصلاح الگوی کشت استان کمبود کود و سوخت یارانه‌ای برای کشاورزان خوزستان رفع می‌شود.

وی با اشاره به دیدار انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی به‌منظور پیگیری مطالبات حوزه کشاورزی استان خوزستان افزود: کود و سوخت یارانه‌ای بخش کشاورزی بر اساس میزان الگوی کشت تعیین شده هر استان اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خوزستان قطب کشاورزی کشور است، گفت: سالانه ۱۷ میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود که مطابق با ظرفیت‌های موجود نیز باید به زیرساخت‌ها و همچنین نیازهای حفظ و پایداری این میزان محصول تولیدی توجه شد.

وی با اشاره به تولید ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی در استان خوزستان بیان کرد: اختصاص سوخت و کود شیمیایی به کشاورزان بر اساس میزان الگوی کشت پاسخگو نیست و این الگو باید از ۵۵۰ هزار هکتار به ۷۵۰ هزار هکتار اصلاح شود.

سید محمد سادات ابراهیمی همچنین با اشاره به اهمیت کشاورزی در شهرستان‌های شوشتر و گتوند تصریح کرد: پیگیری برای تأمین اعتبار طرح‌های آبیاری و زهکشی شهرستان‌های شوشتر و گتوند انجام شد و مقرر شد با توجه به ظرفیت کشاورزی این شهرستان‌ها طرح‌های نیمه‌کاره در اولویت و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی همچنین به پیگیری پرداخت مطالبات باقی‌مانده گندم‌کاران از وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بخشی از گندم‌کاران هنوز مطالبات خود از دولت را دریافت نکرده‌اند در صورتی که تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۰ همت خرید تضمینی شده است.

سادات ابراهیمی تأکید کرد: برابر با اعلام وزارت جهاد کشاورزی تاکنون۱۶۱همت ازمطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده است.

بر اساس این گزارش، دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور اخیراً اعلام کرد؛ مطالبات گندم‌کاران نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از