حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در دفاع مقدس؛

عشایر تا پای جان ایستادگی کردند

عشایر تا پای جان ایستادگی کردند

فرمانداردشت آزادگان گفت: دشمن بعثی آن زمان تصور می‌کرد که مردم عرب خوزستان به واسطه عرب بودنشان، از رژیم بعث حمایت خواهند کرد اما مردم عشایر عرب هشت سال تا پای جان مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند.

رستم عیدی پور فرماندار شهرستان دشت آزادگان درگفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب» گفت: عملیات که حضرت امام خمینی (ره) در توصیف عظمت و تاثیرش، آن را «فتح الفتوح» نامیدند، یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود در این عملیات  اهالی غیور خوزستان در مواجه  با دشمن بعثی نقش مهم و ارزنده‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه اگر در آن سال های نخست دفاع مقدس، سوسنگرد سقوط می‌كرد بدون ترديد سقوط اهواز و استان خوزستان قطعي بود و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد وضعيت جنگ تحميلي در آن برهه بطور كامل تغيير می‌كرد، افزود: مردم این  منطقه  در دوران دفاع مقدس با  دستان خالی و  توکل  به  خداوند  متعال و تبعیت از ولایت فقیه  وارد مقابله با متجاوزان بعثی شدند و با کمترین امکانات جنگی در برابر دشمن متجاوز مقابله و ایستادگی کردند و در این مبارزه نابرابر با سلاح ایمان و توکل بر خداوند پیروز میدان شدند.

فرمانداردشت آزادگان بیان کرد: عشایر خوزستان در نوک پیکان دفاع مردمی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. دشمن بعثی آن زمان تصور می‌کرد که مردم عرب خوزستان به واسطه عرب بودنشان، از رژیم بعث حمایت خواهند کرد. این در حالی است که مردم عشایر عرب هشت سال تا پای جان مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند.

عیدی‌پور با بیان اینکه ۴۳ سال از آن دیدار تاریخی می‌گذرد و مردم خوزستان از نگاه امام خمینی رحمه الله علیه و همچنین از نگاه آیت الله خامنه‌ای تا به امروز پای کار انقلاب، نماد همبستگی و اتحاد ملت ایران هستند، ادامه داد: شهید سیدحسین علم‌الهدی به علت ارتباطات عمده‌ای که با سوسنگرد، هویزه، دشت آزادگان و رفیع داشت طرحی را برای دیدار عشایر عرب خوزستان با امام راحل برنامه‌ریزی کرد. اگر به تاریخ مراجعه کنیم می‌بینیم که این دیدار در روز جمعه انجام شده است؛ آنهایی که با سیره امام راحل آشنایی دارند می‌دانند که ایشان در روز جمعه برنامه‌ای را نمی‌پذیرفتند مگر موضوعی بسیار مهم بوده باشد. امام در این دیدار سخنرانی بسیار شورانگیزی را در تکریم عشایر عرب خوزستان و مجاهدت‌های مردم خوزستان ایراد کردند.

وی گفت: تجارب ارزنده انقلاب اسلامی  در مواجه با ارتش  متجاوز در دوران دفاع مقدس سبب اقتدار ایران اسلامی در جهان شده و گروه‌های سیاسی فعال در کشورهای اسلامی  همیشه جمهوری‌اسلامی ایران  را به  عنوان  الگوی  خود می‌دانند.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از