حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:

نخبگان قرآنی بدون کنکور جذب می‌شوند

نخبگان قرآنی بدون کنکور جذب می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بستر جذب نخبگان قرآنی و فرهنگی بدون کنکور مهیا شده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز انسان به جایی رسیده که به جاهلیت مدرن روی آورده است و به‌واسطه دوری از مکاتب دینی و الهی، برخی از کشورهای جهان از انسانیت خود دور شده‌اند.

 وی افزود: نسخه شفابخش بشریت مکتب اسلام و کتاب قرآن است. کتاب خدا که معجزه جاوید پیامبر است فقط به خواندن زیبا، به حافظ شدن و خواندن ترتیل نیست، بلکه معجزه پیامبر کتاب اسلام است کتابی که خداوند برای رشد و بالاکشیدن انسان، نازل کرده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در آیات قرآن آمده است که ایمان یعنی به آیات قرآن باور داشته باشیم و عمل صالح انجام دهیم و بر این امر استقامت داشته باشیم.

پورثانی ادامه داد: باید بدانیم چرا محسن حججی اسطوره انقلاب شد؟ چرا شهید صدرزاده وقتی کشته شد، اسم مولا بر روی زبانش جاری بود؟ 

وی با قرائت آیاتی از قرآن مجید بیان کرد: زمانی که اهل‌بیت به همراه قرآن نباشد می‌شود خوارج، می‌شود افرادی که امروز در مقابل خدا قیام کرده‌اند؛ لذا مسابقات قرآن که هرساله در مشهد و در حرم جوار امام مهربانی‌ها برگزار می‌شود باید باعث رشد و هدایت انسان‌ها شود.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بستر جذب نخبگان قرآنی و فرهنگی بدون کنکور مهیا شده است و امید است که این امر زمینه رشد تربیتی دانش‌آموزان را فراهم کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از