حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
شهید «عبدالمهدی ورشوساز»:

پیرو مکتب ولایت باشید

پیرو مکتب ولایت باشید

شهید عبدالمهدی ورشوساز در وصیت‌نامه خویش می‌نویسد: پیرو مکتب سرخ ولایت و امام بزرگ باشید که اگر قدر این نعمت را ندانیم خدا عذابمان خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید عبدالمهدی ورشوساز، سی‌ام مرداد ۱۳۴۳، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. پدرش محمدتقی، کارمند بود و مادرش طوبا نام داشت. دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته اقتصاد بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. مزار او در شهید آباد زادگاهش واقع است.

 متن وصیت‌نامه شهید عبدالمهدی ورشوساز: 

 والذین هم لاماناتهم وعهدهم راعون 
و کسانی که امانات و عهدشان را رعایت می‌کنند.

 اهمیت وفای به عهد

 به‌درستی که زندگی را سراسر فراموشی و ناسپاسی فراگرفته است عهد و امانت خود را فراموش کرده‌اند و دنیای دل‌فریب، انسان‌ها را از عهد و امانت خود بازداشته است. در این میان مردانی هستند که وعده و امانات الهی را دائماً درمی‌یابند. آنان از امانات خدا به‌اندازه خویش نگهداری می‌کنند و خوشی‌ها و لذت‌های دنیا آنها را از عهدی که با خدای خویش بسته‌اند غافل نکرده است و آن عهد این است که لحظه‌ای تا استقرار حکومت الله در جهان از پای ننشینند و امانت‌دار درستی باشند.

 دین حق را یاری نمایید

 در این زمان وجود ما که یک امانت الهی است و خداوند متعال به دست ما سپرده است وظیفه ماست که این امانت را به وجهی که مورد عنایت اوست نگهداری و دوباره به او بازگردانیم. خداوند در این هنگام جهاد با دشمنان اسلام را برای ما مقرر کرده است و دری از رحمت الهی را به روی ما بازکرده است و بر ماست که بر عهد خویش وفا کنیم و دین حق را حفظ و یاری نماییم.

 در این لحظات آخر سخنانی دارم که انتظار عمل به آن‌ها را دارم. اول اینکه همیشه بدانید که این وجودی که در اختیار ماست از آن خداست و ما باید دیر یا زود به او بسپاریم. انا لله و انا الیه راجعون (ما از طرف خدا آمده‌ایم و به طرف او رجوع خواهیم کرد.) پس چه بهتر امانت خود را آن‌چنان که او رضایت دارد به او بدهیم و رضایت خدا فقط به‌وسیله طاعت و بندگی اوست.

 در همه حال به یاد خدا باشید

دیگر اینکه هیچ‌وقت خدا را از یاد نبرید؛ زیرا آن‌کس که پیوسته به یاد پروردگار است و دیده بیدارش را در افکار و اعمالش ناظر می‌داند ممکن نیست دست به گناه بزند. هیچ‌گاه از رحمت خدا ناامید نشوید که خدا تمام درهای رحمت خود را بر روی بندگانش باز گذاشته و توبه را فرا پای او قرار داده است.

 ولایت نعمتی است الهی

 دائماً پیروی مکتب سرخ ولایت و امام بزرگوار باشید که اگر قدر این نعمت را ندانیم خدا عذابمان خواهد کرد. همیشه از خدا بخواهید که او را تا ظهور حضرت مهدی (عج) نگه دارد. قدر روحانیت عزیز، این مبلغین اسلام اصیل و تشیع، را بدانید و هیچ‌گاه از آن‌ها جدا نشوید برای اینکه در آن هنگام فرصتی به دست دشمنان اسلام داده‌اید تا بتوانند توطئه‌های زشت و ننگین خود را به اجرا درآورند. از این انقلاب تا سر حد شهادت پاسداری کنید که این انقلاب دستاورد خون عزیزان ماست که در این راه جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند تا شاید بتوانند عهدی را که با خدای خویش بسته‌اند وفا کنند.

 صبر پیشه کنید

 در پایان از خانواده‌ام که سال‌ها موجب رنج و زحمت آن‌ها بوده و نتوانستم حقی را که بر من داشتند ادا کنم می‌خواهم که مرا ببخشند و در مرگ من صبر کنند که خدا صابران را دوست دارد و هیچ‌گونه، ضعفی به خود راه ندهند که دشمنان اسلام وقت را غنیمت شمرده و از این ضعف‌ها استفاده کنند. از برادران و دوستان عزیزم می‌خواهم که اگر اخلاق و یا رفتار، ناپسندی از من دیده‌اند مرا ببخشند و دعا کنند شاید خداوند این جان ناقابل ما را که همان امانت خودش است از ما قبول کند و ما را ببخشد. ضمناً تمام وسائل و اموال من برای برادر مسعود است که هر طور خواست می‌تواند با آن‌ها عمل کند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از