حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
شهید «رحیم شجاع جری»:

یاد خدا موجب آرامش دل‌ها می‌شود

یاد خدا موجب آرامش دل‌ها می‌شود

شهید رحیم شجاع جری در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: همیشه به یاد خدا باشید که یاد خدا دل‌ها را آرامش می بخشد و به دل‌های شما قوت و نیرویی خواهد داد که در برابر هیچ قدرتی واهمه نخواهد داشت.

شهید رحیم شجاع جری در یکم فروردین ۱۳۴۴، در شهرستان بهبهان به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، کشاورز بود و مادرش گلبارون نام داشت. تا چهارم متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست و چهارم اسفند ۱۳۶۳، در هورالهویزه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
متن وصیت‌نامه شهید رحیم شجاع جری:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به نام خدا و برای‌خدا چندجمله‌ای را به‌عنوان وصیت‌نامه می نویسم.

ای عزیزان! همیشه به یاد خدا باشید که یاد خدا دل‌ها را آرامش می بخشد و به دل‌های شما قوت و نیرویی خواهد داد که در برابر هیچ قدرتی واهمه نخواهد داشت و در کارهای خود، امید خود را تنها به خدای منّان و بزرگ دهید و به‌سوی کارهای خیر بشتابید و بدانید که اگر کار برای‌خدا باشد، خدا هم به او کمک خواهد کرد و به طور یقین در کارش موفق خواهد شد.

قدر امام عزیز را بدانید و گوش به فرمانش دهید

ای مردم شهیدپرور! تنها وصیتی که شهدا کرده‌اند این بوده است که امام عزیزمان را تنها نگذارید که تنها گذاشتن امام برای یک‌لحظه ما را به‌طرف شکست می برد و پیروی از امام هر لحظه ما را به پیروزی نزدیک‌تر می کند و گوش به صحبت های امام دهید که هر کلامش گویای پیروزی و نزدیک‌تر شدن به خداست. ای عزیزان! قدر امام عزیز را بدانید و گوش به فرمانش دهید که واژه سعادت و پیروزی در امام نهفته است، خداوند ان‌شاءالله همه ما را موفق به پیروی از احکام حق و رسولش و امام‌زمان نایب بر حقش بکند.

ما راه شهیدان عزیز شما را ادامه دادیم

دیگر وصیت من به خانواده های محترم شهدا است که بدانید ما راه شهیدان عزیز شما را ادامه دادیم تا دین خود را نسبت به اسلام و خون شهدای عزیز شما ادا کرده باشیم. خداوند ان‌شاءالله به شما صبری طولانی عطا فرماید و از شما می خواهم که ما را دعا کنید که خداوند ما را ببخشد و مورد رحمت خود قرار دهد.

بعد از ما بسیج را پر کنید و محکم باشید

دیگر وصیت من به مردم قهرمان و شهیدپرور زیدون است که ای عزیزان! ما تنها بازمانده‌ای که داریم بعد از شهدا، بسیج است که وظیفه شما است که بعد از ما بسیج را پر کنید و محکم باشید که خداوند با شما است و پیروزی از آن ما است. به قول امام عزیزمان چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم، پس چه‌بهتر که این مرگ یا پیروزی برای‌خدا باشد از شما می خواهم که راه ما را ادامه دهید.

در شهادت من صبور باشید

وصیت بعدی که دارم به خانوادهٔ عزیزم است که امیدوارم در به‌انجام‌رساندن آن کوشا باشند. ان‌شاءالله اول‌ازهمه صبر را پیشه کنید و در برابر این مصیبت که بر شما وارد می شود صبور باشید. پدر گرامیم! جداً من این را قلباً می‌گویم که تو پدری واقعی برای من بودی که از همه بهتر بودی جداً مظلوم بودی و من برای تو یک پسر خوب نبودم و جداً از تو می‌خواهم که مرا ببخشی، چرا که من محتاج به حلالیت شما هستم.

تو ای مادر گرامیم! تو هم مثل پدرم مادری دل سوز برایم بودی و جداً داروندار خودت را برای بزرگ‌شدن فرزندانت مایه گذاشتی و تمام مشکلات را پذیرا شدی، خلاصه مرا ببخش و شیرت را حلالم کن و اگر بدی از من دیدی که همه زندگی من برای شما بدی بوده است، قلباً مرا ببخش. خداحافظ مادرم.

بعد از من، راهم را ادامه دهید

خواهران و برادرانم! بعد از من، راهم را ادامه دهید و طوری باشید که در بین مردم سربلند باشید و افتخار شما بر این باشد که برادر شما برای‌خدا رفت و به جمع شهدا پیوست.

و تو ای همسرم! جداً در زندگی مشترک که مدت آن کم بوده است، همانند یک مادر برایم زحمت کشیدی و در زندگی به من کمک کردی و خودت را طوری که من می خواستم برایم نشان دادی و بعد از من سعی کن همان‌طور که در موقع حیات من زندگی کردی، بعد از من هم بهتر و آبرومندانه تر زندگی کنی. اگر از من بدی دیدی مرا ببخش و حلالم کن و سعی کن از پسرم مواظبت کنی و او را مانند شیرمردی تربیت کنی که از من خیلی بهتر باشد و از امانت من به‌خوبی نگهداری کن.

برادر حقیر شما و بنده کوچک خدا

رحیم شجاع جری

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از