حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

«دانشجویان»؛در بزنگاه‌ها چشم بینای جامعه بودند

«دانشجویان»؛در بزنگاه‌ها چشم بینای جامعه بودند

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: در ادامه حرکت انقلاب تا به امروز، دانشجویان با وجود توطئه‌چینی دشمنان برای شکاف در دانشگاه‌ها بعنوان چشم بینای جامعه در خُنثی‌سازی فتنه‌های مختلف سیاسی اثرگذار بوده‌اند.

دکتر صادق‌شاهوارپور مسئول بسیج‌دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ اظهار کرد: دانشجویان در تاریخ معاصر ایران سهم بسزایی داشته‌اند خصوصا از پیروزی انقلاب‌اسلامی تاکنون دانشگاه و دانشجویان نقش پررنگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  داشته‌اند و باید آن را گامی مهم برای عدالت‌محوری، استقلال‌خواهی و استکبارستیزی قلمداد کرد.

وی افزود: در ادامه حرکت انقلاب تا به امروز، دانشجویان علاوه بر افتخارآفرینی در حوزه علم و فناوری و دستیابی به پیشرفت‌های قابل‌توجه با وجود توطئه‌چینی دشمنان برای شکاف در دانشگاه‌ها بعنوان چشم بینای جامعه در خُنثی‌سازی فتنه‌های مختلف سیاسی اثرگذار بوده‌اند. در این میان تشکل‌های اسلامی و بسیج دانشجویی در مهار فتنه‌های رُخ‌ داده پس از انقلاب‌اسلامی نقش تعیین کننده داشته‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان ماهیت دانشگاه را علمی دانست و ماهیت دانشجو را مطالبه‌گر، مدافع از آرمان‌ها دانست و گفت: دانشجویان به دلیل روحیه‌انقلابی و آرمان‌گرایانه‌ای که دارد در برابر فساد و ظلم همواره ایستادگی می‌کند و در طول تاریخ همواره دانشجویان با ظلم و بی‌عدالتی سر سازش نداشته‌اند.

شاهوارپور با بیان اینکه در دانشجویان در سال‌های مبارزه انقلابیون برای سرنگونی رژیم سفاک پهلوی جلودار و پرچمدار این ماجرا بودند،ادامه داد: ۱۶ آذر روز دانشجو، یکی از نمادهای بسیار روشن در تاریخ معاصر و نشان از حساس بودن جامعه دانشجویی نسبت به اتفاقاتی است که در عرصه ملی و بین‌المللی می‌افتد که در راستای حفظ استقلال و روحیه میهن‌دوستی و حراست از منافع‌ملی آمادگی هزینه کردن جان خود را دارند.

وی عنوان کرد: دانشجو باید علم عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و مطالبه‌گری را در دست بگیرد و در این راه کوشش کند. جنبش دانشجویی نباید آرمان خود در زمینه پیگیری مطالبات مردم را از دست بدهد.

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان بیان کرد: گام اول و چله اول انقلاب با مجاهدت‌های نسل جوان آن روز و تلاش‌های جوانان بصیر و غیور با افتخار طی شد و دانشجویان که نمادی از رویش انقلاب‌اسلامی هستند در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و در پرتگاه‌ها و بحران‌های سخت، همواره ناجی و حامی نهال انقلاب بودند.

وی افزود: بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب‌اسلامی را آبیاری کردند.

 شاهوارپور گفت: در گام دوم انقلاب هم صیانت و حفاظت از آن نهال که امروزه به درختی تنومند و استوار تبدیل شده، به دست شما عزیزان سپرده شده است و این مسئولیتی بس بزرگ و سنگین است که همه ملّت و بخصوص شما دانشجویان بصیر در قبال آن وظیفه دارید.

 این مقام مسئول با بیان اینکه روز دانشجو که نماد ایستادگی ملت ایران در برابر نظام‌سلطه جهانی است یادآور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد‌استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده‌اند، افزود: روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون شما عزیزان را در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از