حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره دامپزشکی باغملک مطرح کرد:

آغاز ارزیابی امنیت زیستی واحدهای پرورش طیور

آغاز ارزیابی امنیت زیستی واحدهای پرورش طیور

رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: ارزیابی امنیت زیستی واحد‌های صنعتی پرورش طیور در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی باغملک؛ حبیب سلمان‌وندی اظهار کرد: کارشناسان واحد مدیریت و بهداشت بیماری‌های طیور اداره دامپزشکی باغملک طرح ارزیابی امنیت زیستی در واحد‌های صنعتی پرورش طیور، مرغ مادر، جوجه‌کشی و واحد‌های تخم‌گذار را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: رعایت موازین امنیت زیستی جزء مهم و ضروری در پرورش طیور موفق است و به مجموعه اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه‌ای اشاره دارد که برای محافظت از پرندگان در برابر عوامل بیماری‌زا و جلوگیری از ورود و گسترش بیماری بین گله‌های طیور انجام می‌شود.  

رئیس اداره دامپزشکی باغملک با اشاره به اینکه پرندگان به‌خصوص طیور صنعتی مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی هستند، گفت: عوامل بیماری‌زا می‌توانند از طریق تماس با پرندگان دیگر، غذا یا آب آلوده، تجهیزات یا حتی افراد منتقل شوند و در صورت عدم کنترل، باعث تلفات قابل‌توجهی در واحد‌های پرورش خواهند شد.

سلمان‌وندی برنامه‌های امنیت زیستی را مبتنی بر ترکیبی از شیوه‌های مدیریت، طراحی زیرساخت و آموزش پرسنل دانست و بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه کاهش خطر ورود، استقرار و گسترش بیماری‌ها در واحد‌های پرورش صنعتی طیور است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از