حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:

افتتاح نخستین خانه فنّاور محیط زیست

افتتاح نخستین خانه فنّاور محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هدف از راه‌اندازی نخستین خانه فنّاور محیط زیست، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی محیط زیست به‌منظور بهره‌مندی از ایده‌ها و فنّاوری‌های جدید در حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ داوود میرشکار امروز دوشنبه در آیین راه‌اندازی نخستین خانه فنّاور در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بهره‌مندی از ایده‌ها و فنّاوری‌های جدید در حفاظت از محیط زیست و کمک به ایجاد چرخه اقتصادی با پشتوانه دانش و فنّاوری و رفع تهدیدهای موجود برای سلامت شهروندان از موارد مورد نظر در راه‌اندازی خانه فنّاور محیط زیست است.

وی افزود: باید برای هر کدام از مشکلات زیست‌محیطی به کمک جوانان از فناوری‌های روز استفاده شود و آن‌ها ایده‌ها و تولیداتشان را به صنعت معرفی کرده و برای این فناوری‌ها چرخه اقتصادی ایجاد کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خانه فنّاور را ساختار جدیدی در سازمان دانست که بنا است به‌عنوان یک حوزه بین بخشی به محیط زیست کمک کند و هدف اصلی آن همسوسازی سازمان‌های تأثیرگذار در تصمیمات زیست‌محیطی و ارائه راهکارهای دانش‌بنیان است.

میرشکار بازار استفاده از محصولات دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست را سودآور دانست و گفت: این بازار در حوزه اشتغال‌های سبز بسیار موثر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از