حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403
سرپرست نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین مطرح کرد:

بازسازی جت پرشر دیزل توسط متخصصان بومی

بازسازی جت پرشر دیزل توسط متخصصان بومی

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: بازسازی دستگاه دیزل پمپ جت پرشر مستعمل با توان متخصصان این نیروگاه انجام گرفت.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین؛ سعید پرشی اظهار کرد: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده برای ازبین‌بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسورها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب است که در موارد ضروری از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: کندانسورها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه رامین اهواز هستند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب برای استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به‌مرورزمان دچار رسوب‌گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتاً باعث کاهش خلأ و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: باتوجه‌به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه‌سازی تغییر سیستم خنک‌کنندگی پلانجرها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ کردیم که هم اکنون نیز آماده بهره‌برداری و استفاده جهت رسوب‌زدایی کندانسورها است.

پرشی عنوان کرد: هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل بر اساس مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون‌ تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند و سبب صرفه‌جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از