حالت تاریک
چهارشنبه, 25 مهر 1403
برداشت ۶/۵ میلیون تُن نیشکر در سال جاری
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر بیان کرد:

برداشت ۶/۵ میلیون تُن نیشکر در سال جاری

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با توجه به «داشت» مطلوبی که پشت سرگذشتیم، پیش‌بینی می‌شود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود که از این میزان بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛ بزرگ‌ترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور با شروع برداشت محصول نیشکر از سطح ۷۳ هزار و ۹۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت طرح‌های توسعه نیشکر در شمال و جنوب خوزستان آغاز شد.

 عبدعلی ناصری اظهار کرد: با توجه به «داشت» مطلوبی که پشت سرگذشتیم، پیش‌بینی می‌شود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود که از این میزان بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.

 وی افزود: شرکت توسعه نیشکر با تولید بیش از ۴۰ درصد شکر موردنیاز کشور، از ظرفیت بالایی برای رساندن کشور به خودکفایی در تولید این محصول راهبردی برخوردار است.

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید حداکثری و تحقّق «رشد تولید» را راهبرد اصلی صنعت نیشکر برشمرد و گفت: در سال بهره‌برداری جدید این هدف در سایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش همه کارکنان محقّق می‌شود.

 وی ضمن قدردانی از همکاری سازمان آب و برق و استانداری خوزستان در برنامه‌ریزی برای تأمین آب مزارع نیشکر، بیان کرد: علی‌رغم ناترازی برق در تابستان، به دلیل تولید «برق نیشکری» توسط ژنراتورها و توربو ژنراتورهای موجود در صنعت نیشکر، مشکلی در تأمین برق و همچنین پمپاژ آب موردنیاز مزارع از رودخانه‌ها نداشتیم.

 عملیات برداشت نیشکر هر ساله از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد. این عملیات بزرگ‌ترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد به شکل ماشینی و با دستگاه‌های برداشت نیشکر به نام «هاروستر» انجام می‌شود.

 مزارع نیشکر در شهرستان‌های خرمشهر، شادگان، کارون، اهواز، باوی، شوش و شوشتر واقع شده‌اند. ظرفیت اسمی هر یک از واحدهای هشت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۱۰۰ هزار تن شکر است.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، از مجموع بالغ بر ۱۴ میلیون تُن محصولات زراعی و باغی خوزستان که باعث شده این استان در صدر تولیدکنندگان کشاورزی کشور قرار بگیرد، بیش از هفت میلیون تُن آن نیشکر است

 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از