حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

دانشجویان یکی از سرنوشت‌سازان تاریخ ایران بوده‌اند

دانشجویان یکی از سرنوشت‌سازان تاریخ ایران بوده‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت:د روز دانشجو فرصتی است که نقش برجسته و پررنگ قشر عظیم دانشجویان و سرنوشت سازان را در جامعه یادآوری کنیم و یادمان نرود که آن‌ها همواره در جهت شکوفایی ایران اسلامی تلاش کرده‌اند.

دکترعلی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ اظهارکرد: قشر عظیم دانشجویان به عنوان آینده سازان تاثیرگزار در کشور علاوه بر نقش علمی و فرهنگی و مباحث فرهنگی باید درک سیاسی و بینش سیاسی قوی داشته باشند.   

وی با بیان اینکه دانشگاه مکانی برای تولید فرهنگ و بازنشر در جامعه است، افزود: دانشگاه با تربیت دانشجویان خدمات غیرمستقیم بسیاری داشته است و دانشجویان، این قشر فرهیخته جامعه متعهدند تا در مسیر پیشرفت، تعالی و ساخت ایران قوی و برای تحقق عدالت و ستاندن حق مظلوم لحظه‌ای دست از تلاش برندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشجویان به عنوان قلب تپنده و امیدوار جامعه محسوب می‌شوند، کسانی که حمایت و اعتماد به آن‌ها می‌تواند به روند رشد کشور در عرصه‌های مهم علمی، اجتماعی و اقتصادی کمک کند. نکته حائز اهمیت این است که دولتمردان و مدیران باید به دانشگاه، دانشجو و نهادهای برخاسته از دانشگاه اعتماد کنند و به آن‌ها به عنوان بازوی توانمند در نظام علمی کشور تکیه کنند.

افروس ادامه داد: دانشجویان همواره یکی از سرنوشت‌سازان قشر تاریخ ایران بوده‌اند، روز دانشجو فرصتی است که نقش برجسته و پررنگ قشر عظیم دانشجویان و سرنوشت سازان را در جامعه یادآوری کنیم و یادمان نرود که آن‌ها همواره در جهت شکوفایی ایران اسلامی تلاش کرده‌اند. چه بزرگ مردان و بزرگ زنانی که در راه آزادگی، علم اندوزی و جهاد در راه علم و دانش جان خود را فدا کردند تا امروز ایران اسلامی بتواند در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی دنیا بدرخشد.

وی بیان کرد:دانشجویان ما نباید ابزار سیاسی دشمنان ما شوند  زیرا دانشگاه پایگاه مهمی است و جریان‌های غربی در تلاشند که در فکر دانشجویان ما نفوذ پیدا کنند لذا دانشجویان ما از آگاهی و بصیرت خوبی برخوردارند. 

افروس بیان کرد: نشست‌های پرسش و باسخ باید استمرار داشته باشد در کنار برنامه‌های علمی برنامه‌های تبیینی و تور‌های علمی و بازدید از صنایع استان نیز در این مجموعه انجام شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از