حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سرپرست اداره محیط‌زیست اندیکا مطرح کرد:

دستگیری عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار

دستگیری عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار

سرپرست اداره محیط‌زیست اندیکا گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن عامل آتش‌سوزی ارتفاعات سرشط و الگی منطقه حفاظت شده شیمبار توسط اداره محیط‌زیست اندیکا شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان؛ احمد طهماسبی شاه منصوری اظهار کرد: یازدهم مردادماه جاری ساعت ۹ صبح آتش‌سوزی در ارتفاعات سرشط و الگی منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا بلافاصله مأموران اجرایی منطقه حفاظت شده شیمبار و نیروهای منابع طبیعی شهرستان اندیکا به منطقه عزیمت کردند که آتش‌سوزی از سه‌نقطه مشاهده شد و به‌صورت سه گروه عملیات مهار آتش آغاز شد.

 وی افزود: به دلیل وزش باد، شیب تند و توپوگرافی منطقه عملیات مهار تا دوازدهم مردادماه جاری ادامه داشت و در ساعت ۱۹ همان روز آتش به طور کامل مهار شد و عملیات خنک‌سازی انجام گرفت.

 سرپرست اداره محیط‌زیست اندیکا گفت: پس از دو روز تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و جنگلبانان و تعامل خوب ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی شهرستان اندیکا، آتش‌سوزی مناطق سرشط و الگی مهار شد و در سریع‌ترین زمان ممکن عامل این آتش‌سوزی توسط اداره محیط‌زیست اندیکا شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دستگیر شد.

 بر اساس این گزارش خوزستان دارای ۶/۴ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی است و در ۱۰ شهرستان استان جنگل‌های زاگرس گسترده شده است.

 تا پایان سه ماه اول سال جاری ۶۵ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از