حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دعوت مسئولان به حضور پرشور در راهپیمایی قدس؛

راهپیمایی قدس روز اراده ملت‌هاست

راهپیمایی قدس روز اراده ملت‌هاست

حضور گسترده مردم در روز قدس یک اعتراض قوی، همگانی و یکپارچه علیه غاصبان و اشغالگران و نشان‌دهنده اراده ملت‌ها برای پایان دادن به حکومت رژیم منحوس اسرائیل است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس میراث ماندگار امام خمینی (ره) محسوب می‌شود و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ۴۵ سال پیش برای نخستین بار با این نام‌گذاری خطر رژیم غاصب صهیونیستی را به مسلمانان جهان گوشزد کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شدند.

امام خمینی، ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق «۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش» در پیامی از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه‌کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این اقدام راهبردی در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد. پس از اولین راهپیمایی روز قدس در سال ۱۳۵۸ شمسی در تهران، سفیر فلسطین در ایران، پیام یاسر عرفات را قرائت کرد، مهدی بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت ایران، عبدالحلیم خدام، وزیر خارجه سوریه، سید علی خامنه‌ای، رهبر فعلی جمهوری اسلامی ایران، و محمد مجتهد شبستری سخنرانی کردند.

پیش از برگزاری روز قدس، ۲۵ تن از نویسندگان و روشنفکران، از جمله داریوش آشوری، داریوش شایگان، سیمین دانشور، داریوش مهرجویی و احمد شاملو، در بیانیه‌ای اعلام کردند که در کنار همه مبارزان راه آزادی و دموکراسی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد.

روز جهانی قدس، در سخنان رهبران جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه ای، مراجع تقلید شیعه و همچنین چهره‌هایی مانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، جایگاه ویژه‌ای داشته است. امام خمینی، روز قدس را نه‌تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانسته و آن را مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در تمام دنیا معرفی کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر این باور هستند که گرامیداشت روز جهانی قدس، موجب می‌شود فلسطینیانِ مورد تهاجم دولت اسرائیل، احساس تنهایی نکنند و بتوانند مقاومت کنند. آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه، شرکت در راهپیمایی روز قدس را یک واجب شرعی می‌داند و معتقد است روز قدس باید به یک اعتراض قوی، همگانی و یکپارچه علیه غاصبان و اشغالگران تبدیل شود. به باور سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، اسرائیل نه‌تنها خطری برای فلسطین، بلکه خطری برای امنیت، صلح و استقلال همه کشورهای منطقه است.

آیت‌الله حیدری در این باره اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سند بسیار زنده‌ای بر ددمنشی‌های صهیونیست‌ها باشد تا بر همین اساس تمام امت‌های اسلامی برپا خیزند؛ همان‌طور که ۴۵ سال پیش امام امت فرمودند که اگر ملت‌های مسلمان هر کدام یک سطل آب بردارد، آب اسرائیل را برمی‌دارد، باید بگویم واقعیت نیز همین است. علت اینکه اسرائیل همچنان زنده است به این خاطر است که هنوز همه ملت‌ها پای صحنه نیامدند و دولت‌های اسلامی در کنار ملت فلسطین و قدس قرار نگرفته‌اند. امیدوارم این وحشی‌گری‌ها باعث شده باشد تا وجدان‌های مسلمانان هر چه بیشتر بیدار شود و در راهپیمایی روز قدس امسال بتوانند کاری کارستان انجام دهند.

آیت‌الله حیدری تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در نقطه فروپاشی است و برای بقا هر خباثت و جنایتی را انجام می‌دهد و اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نمونه بارز این موضوع است این رژیم جنایتکار برای فرار روبه‌جلو دست به چنین اقدامی زد و به‌نوعی می‌خواست عجز و ناتوانی خود را پوشش دهد و جنگ را به خارج از اسرائیل و فلسطین بکشاند تا به نظر خودشان با ورود ایران و آمریکا به صحنه بتوانند نفس راحتی بکشند و درگیری از رژیم صهیونیستی خارج شود؛ اما کور خوانده‌اند و میدان نبرد همان غزه و فلسطین است و ان‌شاءالله مقاومت فلسطین با پشتیبانی مسلمانان جهان همچنان قوی‌تر شده و طومار صهیونیست‌ها به پایان خواهد رسید.

همچنین آیت‌الله سید علی شفیعی گفت: در آستانه روز جهانی قدس و تجدید پیمان امت اسلامی با امام راحل عظیم الشان (رضوان الله تعالی علیه) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

عضو مجلس خبرگان افزود: امسال حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس به دلیل جنایات گسترده رژیم غاصب صهیونیستی و قتل‌عام بی‌رحمانه مردم فلسطین، به‌خصوص مظلومان غزه اهمیت مضاعف دارد و نشان‌دهنده انزجار و تنفر عموم مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از جنایات این رژیم رو به زوال است .

وی با بیان اینکه شاهد حضور گسترده مردم شریف خوزستان در کنار دیگر آحاد ملت مسلمان ایران در راهپیمایی روز قدس امسال خواهیم بود؛ عنوان کرد: این گونه جنایات و شرارت‌ها که از جمله آن‌ها به شهادت رساندن تعدادی از فرماندهان و پاسداران رشید اسلام در حمله تروریستی اخیر سوریه است عزم امت مسلمان را در مخالفت با اشغالگران صهیونیست مستحکم‌تر خواهد ساخت.

آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به مظلومیت و اقتدار ملت فلسطین بیان کرد: با وجود جنایت‌های وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مقاومت اسلامی همچنان در موقعیت ابتکار عمل قرار دارد و ضربات سنگین و شکست‌های بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و با گذشت زمان، غیرقابل ترمیم بودن آن ضربه کاری، بیشتر در حال آشکار شدن است. این شهادت‌ها، پاداش آن تلاش‌های بزرگ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: حضور گسترده مردم در روز قدس، نشان‌دهنده اراده ملت‌ها برای پایان دادن به حکومت رژیم ظالم و جنایتکار صهیونیستی است. شرکت مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، نمادی از عمل صالح و جهاد در راه خداست؛ وعده‌ی حتمی خداوند در یاری مظلومان و مستضعفان قطعی است و پیروزی مردم مظلوم و قدرتمند غزه، حماس و جهاد اسلامی در آینده‌ای نزدیک است.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین در اتفاقات دردناک این ایام، اظهار کرد: این اتفاقات به مثال یک بام و دو هوای غرب در مواجهه با مسائل انسانی است که نهادهای بین‌المللی فقط می‌خواهند به منافعشان برسند و حقوق بشر را فقط به نفع خود تغییر دهند.

وی بیان کرد: این روزها شاهد اوج وحشی‌گری رژیم صهیونیست هستیم، رژیم صهیونیستی که ضربه سنگینی را از جبهه مقاومت خورده است و می‌خواهد این شکست سنگین را با قتل‌عام کودکان و زنان بی‌گناه جبران کند.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان فلسطین گفت: پیروزی فلسطین وعده الهی است.

وی در ادامه آحاد ملت همیشه در صحنه اهواز را برای حضور پرشور در راهپیمایی باشکوه روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کرد.

علی‌اکبر حسینی محراب عنوان کرد: انتخاب روز قدس از سوی امید مستضعفان جهان، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می‌اندیشد و هرگز در درون مرز‌های خود زندانی نخواهد شد. مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت‌های اشغالگران قدس، جایگاهی ویژه در تحریک و بیداری مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان داشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در روز جهانی قدس از آحاد مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان خوزستان دعوت می‌نمایم تا همگام با سایر مردم در سراسر میهن عزیز اسلامی، بار دیگر در صفوفی به‌هم‌فشرده در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نمایند و از ایزدمنان، سربلندی و پیروزی مسلمین جهان در همه عرصه‌ها، نابودی رژیم اشغالگر قدس، احیاء آزادی و آرامش مظلومان جهان بالاخص مردم ستمدیده فلسطین و ظهور هر چه نزدیکتر منجی بشریت، قائم آل محمد حضرت بقیه‌الله‌الاعظم مهدی موعود (عج) را مسئلت می‌نمایم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از