حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مطرح کرد:

رشد ۰/۲ درصدی تولید برق در خوزستان

رشد ۰/۲ درصدی تولید برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ماه گذشته ۵ هزار و ۹۳۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۰/۲ درصد رشد داشته است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی اسدی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کل تولید برق استان در چهارماهه سال جاری، ۱۸ هزار و ۹۹ گیگاوات ساعت بود اظهار کرد: در ماه گذشته ۵ هزار و ۹۳۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۰/۲ درصد رشد داشته است.

 وی افزود: از مقدار برق تولیدی در تیرماه ۴۴ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۵ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ۳ هزار و ۲۳۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در خردادماه، ۵۶ درصد توسط بخش خصوصی «نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر» و ۴۴ درصد توسط بخش دولتی «نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه» تولید و به شبکه تحویل شده است.

 اسدی بیان کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۶ هزار و ۶۶ گیگاوات ساعت ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در تیرماه ۱۴۰۳ با مصرف ۸ هزار و ۹۴۸ مگاوات نسبت به پیک‌بار تیرماه سال قبل، ۰/۵ درصد کاهش داشته است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از