حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول:

فصل برداشت لیموترش دزفول آغاز شد

فصل برداشت لیموترش دزفول آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: لیموترش تولیدی شهرستان دزفول با توجه به کیفیت بالای خود دارای ارزش صادراتی بالایی بوده که معمولاً به سایر استان‌های کشور صادر می‌گردد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ بهروز قمرزاده صبح امروز شنبه در گفتگویی رسانه‌ای با بیان اینکه برداشت لیموترش از اوایل مردادماه از باغ‌های شهرستان دزفول آغاز شده است، اظهار کرد: انواع لیموترش شهرستان دزفول شامل ارقام لیمو پرشین لایم معروف به لیمو شیشه یا «شیشه آب»، لیمو لیسبون یا لیموترش سنگی و لمون مایر معروف به لیمو مجاری در سطح ۶۸۸ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۵ هزار تن محصول برداشت شود.

 وی افزود: شرایط آب‌وهوایی و خاک حاصلخیز از دلایل مرغوبیت لیموترش دزفول است. لیموترش تولیدی شهرستان دزفول با توجه به کیفیت بالای خود دارای ارزش صادراتی بالایی بوده که معمولاً به سایر استان‌های کشور صادر می‌گردد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: صنایع تبدیلی میوه لیموترش امری ضروری و مهم است و تولید فراورده‌های متنوع و جدید از این محصول می‌تواند سهم قابل‌توجهی در کاهش ضایعات این محصول و همچنین افزایش صادرات و ارزآوری برای شهرستان داشته باشد.

 قمر زاده با اشاره به اینکه برداشت مرکبات با برداشت لیموترش شروع می‌شود گفت: سالانه بیش از ۷۳ هزار تن محصول از ۲۰ نوع مرکبات در سطح بیش از ۶ هزار هکتار برداشت می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از