حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
ممنوعیت رفت‌وآمد جت اسکی در رودخانه دز
رئیس کمیته جت اسکی دزفول مطرح کرد:

ممنوعیت رفت‌وآمد جت اسکی در رودخانه دز

رئیس کمیته جت اسکی دزفول گفت: ممنوعیت رفت‌وآمد جت اسکی در رودخانه دز هدف از آن ساماندهی وضعیت جت اسکی‌ها و جلوگیری از حوادث احتمالی در رودخانه دز است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی هیات جت اسکی دزفول؛ امیر قنبرزاده با اشاره به برگزاری نشست ستاد ساماندهی سواحل رودخانه دز در فرمانداری دزفول با حضور معاون فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی، امور آب، بازرس کشوری انجمن جت اسکی و دیگر مسئولان مربوط، اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که اخیراً با عبور و مرور قایق‌های تفریحی و جت اسکی‌ها در رودخانه دز به‌ویژه چال کندی افتاده است، برای ساماندهی آنها تصمیم‌هایی گرفته شد.

 وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌های نشست ستاد ساماندهی ساحل رودخانه دز، از چهارشنبه تا جمعه همه اسکله‌های دزفول از ورود جت اسکی به رودخانه جلوگیری می‌کنند و رفت‌وآمد جت اسکی در رودخانه دز ممنوع است، افزود: این ممنوعیت تا اطلاع بعدی در آخر هفته‌ها ادامه دارد و جت اسکی‌ها می‌توانند برای انجام حرکات ورزشی و تردد از شنبه تا پایان وقت سه‌شنبه هر هفته از رودخانه استفاده کنند.

 رئیس کمیته جت اسکی دزفول گفت: برای ساماندهی، دریافت گواهینامه و کارت تردد جت اسکی لازم است به دفتر کمیته جت اسکی دزفول مراجعه شود، بدیهی است فرمانداری و نهادهای ذی‌صلاح از تردد جت اسکی‌هایی که شرایط ساماندهی را سپری نکرده‌اند، کارت عبور و مرور ندارند و مالک آنها گواهینامه و پلاک انجمن ندارد جلوگیری می‌شود و اسکله‌ها اجازه ورود آنها به آب را نخواهند داد. همچنین مقرر شد تمام قایق‌ها در مدت یک هفته نسبت به ثبت‌نام در دوره دریافت گواهینامه اقدام کنند تا بتوانند در رودخانه دز رفت‌وآمد داشته باشند، در غیر این صورت از تردد آنها نیز جلوگیری خواهد شد.

 وی افزود: این تصمیم‌ها باهدف ساماندهی، ایمن‌سازی و تردد در فضای رودخانه برای ورزشکاران، جت‌اسکی‌سواران، شناگران، گردشگران و همشهریان انجام شده است.

 رفت‌وآمد قایق‌های موتوری و جت اسکی‌های بی‌شمار در رودخانه دز، اتفاقات ناگواری برای شهروندان و گردشگران به همراه داشته است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از